Daewoo Romania își pierde numele în trei ani

20 06. 2002, 19:11
Trei ani. Atât mai are voie Daewoo Automobile România sa foloseasca marca sub care fabrica și vinde mașini aici de șapte ani încoace. General Motors(GM), care a preluat a preluat o mare parte a activelor producatorului sud-coreean, a anunțat ca fabricile Daewoo din


Trei ani. Atât mai are voie Daewoo Automobile România sa foloseasca marca sub care fabrica și vinde mașini aici de șapte ani încoace.

General Motors(GM), care a preluat a preluat o mare parte a activelor producatorului sud-coreean, a anunțat ca fabricile Daewoo din România, Uzbekistan și Ucraina nu vor mai avea dreptul sa foloseasca marca Daewoo dupa 2005.

Grupul american, care a preluat la sfârșitul anului trecut o parte din activele Daewoo Motor, precum și marca Daewoo, a anunțat ca fabricile din România, Uzbekistan și Ucraina vor mai primi componente auto pentru automobilele Daewoo doar trei ani, informeaza publicația Automotive News Europe. Dupa aceasta perioada vor pierde și dreptul de a folosi numele Daewoo.

„Avem deci trei ani pentru a gasi soluții pentru aceasta situație. Exploram în prezent orice fel de posibilitate, aceasta însemnând negocieri sau chiar joint-venture-uri cu oricine este interesat”, spune Valeriu Toneș, director relații publice al companiei.

Exista însa și pareri conform carora condițiile impuse de americani nu trebuie privite ca definitive. „În cazul în care vânzarile fabricii de la Craiova vor crește și compania va fi profitabila, nu cred ca va fi vreo problema în privința renegocierii acestor clauze deoarece americanii nu ar renunța la o afacere care le-ar aduce bani.

Totul depinde însa de cum va evolua în acest timp activitatea fabricii de la Craiova” spune Marius Carp, director executiv al Asociației Producatorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).

Prin memorandumul de înțelegere încheiat la sfârșitul anului trecut între producatorul american GM, Daewoo Motor și creditorii acestuia, Daewoo Motor a obținut stingerea datoriilor pe care le avea în schimbul înființarii unei societați mixte cu creditorii și GM la care sa contribuie cu o parte dintre cele mai bune active ale sale.

Societatea a preluat patru dintre cele șaisprezece uzine ale Daewoo (uzinele sud-coreene de la Kunsan și Changwon și doua uzine situate în Vietnam și Egipt), precum și 22 filiale de vânzari din strainatate.

General Motors a stabilit deja ca obiectiv pentru marca Daewoo în Europa în urmatorii cinci ani o cota de piața de 5%, ceea ce reprezinta 450.000 de unitați vândute. Aceasta ar presupune o dublare a vânzarilor, în condițiile în care compania a vândut peste 201.000 de automobile în Europa în 2000, când a avut o cota de piața de 1,36%. Anul trecut, cota de piața a companiei a scazut însa la 0,85%.

În România, Daewoo deține dupa primele cinci luni o cota de 11% din piața auto, ceea ce înseamna vânzari de 4.784 de automobile, cu 70% mai mult fața de aceeași perioada a anului trecut. „Anticipam o pastrare a ritmului de creștere pe piața interna pâna la sfârșitul anului”, a spus vicepreședintele companiei, Ion Ion.

Daewoo Automobile România a vândut anul trecut 18.261 de automobile în România și la export, în ușoara scadere fața de anul 2000. Valoarea totala a vânzarilor a fost de 130 de milioane de dolari, din care peste 87 de milioane de dolari au reprezentat-o exporturile.

Cea mai mare pondere în cifra de afaceri au avut-o componentele auto, compania producând peste 26.300 motoare și 22.000 transmisii.

Acționarii Daewoo Automobile România sunt Daewoo Motor, cu 51%, și statul român, prin APAPS, cu 49%. Coreenii afirma ca investițiile totale în fabrica de la Craiova au ajuns pâna acum la peste 870 milioane $.

Ionuț BonoiuZIARUL FIANANCIAR