Daca nu iti permiti un Jeep Lower Forty, cumpara-ti magar! (Poze)

Apropo.ro / 26.07.2011, 11:52
Oare ce vehicol off-road o fi mai bun? Un concept Jeep de ultima generatie, sau banalul magar, al carui "design" nu s-a schimbat de mii de ani?

Aceasta a fost intrebarea la care Mark Allen, seful
designului de la Jeep
, s-a hotarat sa raspunda facand o
proba practica. Dar aceasta, nu inainte de a petrece sase luni in
atelierul de proiectare pentru a incerca sa imagineze
masina off-road perfecta.

Caracteristicile tehnice perfecte apartin... magarului

Caracteristicile tehnice perfecte
apartin… magarului

Plecand de la modelul Wrangler Rubicon, Allen si echipa lui au
facut tot posibilul ca ceea ce urma sa iasa din mainile lor sa fie
la superlativ. Asa ca, dotari precum motor Hemi de 5,7
litri V8 de 390 de cai putere
, transmisia integrala Getrag
238 manuala cu sase trepte de viteza, franele Durango, nu par deloc
exagerate pentru pretentiile creatorilor acestui model. Totusi,
cele patru anvelope Mickey Thompson Baja Claw SLT de 40 de inchi
montate pe jante de 20 de inci (60 de kg fiecare) au stricat visul
de a folosi numai piese Jeep, obligandu-i la montarea unor
suspensii Bilstein.

Odata terminata partea mecanica, Allen a descoperit ca
produsul final era… urat. Asa ca a urmat o alta
perioada, de redesenare a caroseriei, rezultand
ceea ce vedeti in poza urmatoare:

Jeep Lower Forty, un vehicol off-road aproape de perfectiune

Jeep Lower Forty, un vehicol
off-road aproape de perfectiune

Si pentru ca rezultatele muncii se pot aprecia numai
raportandu-le la un reper luat drept standard, iata si
rezultatele comparative intre creatia celor de la Jepp,
conceptul Lower Forty, si modelul lor, magarul
Seymour
.

Vehicol/Caracteristici Jeep Lower Forty Seymour
Pret 29.524$ 130$
Tip motor Hemi V8, 16 supape, 5.7 litri Equus africanus asinus
Putere 390 CP la 5.600 rpm; cuplu: 550 Nm la 4.000 rpm Nu este indicat sa ii pomenesti de cai! Deci, un magar
putere!
Ampatament 2,4 metri 1,27 metri
Lungime 3,6 metri 2 metri
Latime 2 metri 0,5 metri
Inaltime 1.77 metri 1,2 metri
Garda la sol 0.4 metri 0.63 metri
Greutate 2.200 kg 240 kg
Incarcatura maxima 907 kg 6 adulti in caruta tractata
Transmisie 6 viteze cu schimbare manuala Continua variabila pana i se face foame
Tractiune 2wd/4wd 4 picioare, permanenta
Sasiu Caroserie pe sasiu rigd „Caroserie” pe picioare
Anvelope Mickey Thompson Baja Claw SLT, 40×13,5R-20LT M+S Copite
Suspensie Axe rigide, arcuri elicoidale si bare de torsiune 4 „bare” verticale articulate
Locuri 2 1 adult sau 2 copii
Tapiterie Piele Katzkin in doua culori Blana roscata
Siguranta Centuri in trei puncte Sa din piele
Directie Caseta de directie cu bile recirculabile Capastru plus comenzi vocale: Hais (stanga) si Cea
(dreapta)
Frane Discuri (fara ABS) Copite (adesea se blocheaza fara avertisment)
Acceleratia 0-100km/h 6.0 sec Depinde de cat de mult i-a placut mancarea
Viteza maxima 195 km/h 40 km/h pe distante scurte, 16 km/h in medie pe distante
lungi
Consum 21 l/100 km in oras; 15 l/100 km pe autostrada O galeata de ovaz la o mila (1,6 km)
Rezervor 70 de litri O canistra de apa (20 litri), un sfert de balot de fan, mere,
morcovi, floricele de porumb
Sistem de navigatie Optional Da, gaseste grajdul si legat la ochi
Perioada de fabricatie 6 luni 12 luni
Garantie 3 ani/60.000 km Numai Dumnezeu stie
Origine Toledo, Ohio Lacul Alamo, Arizona

Test comparativ intre Jeep Lower Forty si magarul Seymour

Test comparativ intre Jeep
Lower Forty si magarul Seymour

Trebuie sa recunoastem ca, desi fac
parte din „categorii” diferite iar rezultatele confirma acest
lucru, in unele situatii, un magar este cel putin
mai economic
, daca nu chiar si mai convenabil decat un
autovehicol de ultima generatie.