Un talmeș-balmeș de istorie cu religie și thriller polițist, pe moțul caruia sta cocoțata o concluzie capabila sa rastoarne nu credința, ci bunul-simț. Pacat, pacat, de sângele varsat…
Da, chiar de la sângele lui Iisus pornește acest greoi joc de-a v-ați ascunselea prin coridoarele Luvrului. Premisa, datatoare de fiori fanilor carții lui Dan Brown, care au urmarit fascinați descifrarea codurilor lui Da Vinci, de catre un profesor de simbolica și o polițista specialista în criptologie, cade de la început.
Fractura logica nr. 1: împușcat în stomac, curatorul Luvrului are timp, agonizând, sa caute cheia unui seif supervaloros, sa se dezbrace, sa se picteze cu simboluri, sa-i lase nepoatei un mesaj care conține codul lui Fibonacci și un PS sentimental, apoi sa se așeze în celebra poziție înscrisa în cerc din desenul lui Da Vinci. Fracturile nr. 2, 3… n + 1: nepoata-polițista și profesorul, sunt, în ciuda pistolului de la tâmpla, destinși ca la un concurs de scrabble faza pe județ, conspiratorii aflați de-o parte și de cealalta a Graalului, numiți ba „protectorii”, ba „Opus Dei”, „învațatorii”, „maleficii”, nu mai știu pe unde sa scoata basmaua, istoricul englez e putred, imoral și ține dizertații care l-ar fi facut pe Da Vinci sa se întoarca în mormânt, iar istoria și religia, Templierii, Graalul și creștinarea sunt expediate în subsol, cu ajutorul flash-back-urilor care transforma istoria religiilor într-un hamburger extralarge, cu sos rânced de plictiseala și inepție.
Dar pacatul capital al Oscarizaților Akiva Goldsman, scenarist și Ron Howard, regizor, nu e ca iau în serios un film în care eroii cauta ADN-ul Mariei Magdalena ca sa certifice testul de paternitate al lui Iisus (sic!), ci felul în care irosesc o distribuție beton. Dintre toate numele sonore (și foarte amestecate) de acolo, doar Paul Bettany (pe post de bau-bau albinos, care se autoflageleaza pe șest) mai mișca ceva. Cel mai vitregit este însa Tom Hanks, care pentru prima oara în istorie joaca prost, strâmtorat de sarcofagul ridicol al unui rol care presupune jonglerii de Indiana Jones fara umor, care vede litere și simte monstruos conspirații milenare…
Aflați, din revista, care e verdictul redactorilor pentru „Codul lui Da Vinci”, dar și informații despre alte noutați din industria cinematografica