Nu stiu de ce nu s-a mai dezvoltat nimic nou pentru realitatea
virtuala, ultima oara cand am avut contact cu ea fiind prin 2001,
la CERF.
Acolo am stat la o coada imensa pentru 10 minute intrun
simulator de zbor 100% virtual care si acum il am intiparit in
memorie.
Se pare ca in pauza dintre proiectarea a doua modele
Mercedes, cercetatorii germani (impreuna cu o echipa de
italieni) au rezolvat cea mai mare problema a spatiilor virtuale
3D: cea a mersului.
Daca ai fi incercat sa te plimbi intr-un mediu virtual 3D, mai
mult ca sigur ca in primele 5 minute te-ai fi lovit de toti peretii
camerei.
Cybewalk este o platforma omnidirectionala, cu raza de 5 metri,
ce functioneaza pe principiul benzii rulante dar care se ajusteaza
in functie de viteza utilizatorului si foloseste un algoritm de
rulare prin care il tine tot timpul spre centru.
Momentan Cyberwalk se afla in teste si nu stim daca va fi
comercializat in curand.
Se pare ca filmele SF pot fi un adevarat izvor de inspiratie
pentru tinerii cercetatori pentru ca acum putem experimenta live
puntea holografica din Star Trek.
Cyberwalk –
Platforma pentru realitate virtuala de pe tare.ro