Cursuri pentru studentii la Relatii Publice
Facultatea de Comunicare si Relatii Publice „David Ogilvy” din cadrul Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative deruleaza un proiect finantat de Banca Mondiala prin Consiliul National de Finantare a Învatamântului Superior si Ministerul Educatiei si Cercetarii.
În cadrul acestui proiect ne propunem dezvoltarea abilitatilor profesionale a unui numar cât mai mare de persoane angrenate în activitati de comunicare si relatii publice.
Participarea este gratuita. O persoana se poate înscrie la mai multe module, în functie de interes. Accesul la modulele programului este posibil în limita locurilor disponibile, pe baza formularului de înscriere si a copiei dupa buletinul de identitate.
La finalizarea unui modul de curs se atribuie Certificat de Absolvire, cu antetul Ministerului Educatiei si Cercetarii.
Mai multe informatii, programarea modulelor si formularul de inscriere le gasiti la www.comunicare.ro, sectiunea Noutati.
Ce urmarim noi prin intermediul cursurilor?
1. Introducere în relatii publice
Titulari curs: Lect. univ. drd. Remus PRICOPIE; Asist. univ. drd. Dorina GUTU
Obiective: Cursul îsi propune sa formeze o imagine de ansamblu a domeniului relatiilor publice, sa familiarizeze cursantii cu notiunile de baza, structurile, tehnicile si strategiile specifice domeniului. Pe parcursul cursului vor fi prezentate atât aspecte teoretice fundamentale, cât si studii de caz relevante.
Criterii de admitere: se recomanda ca solicitantul sa aiba studii superioare si sa lucreze sau sa fi fost implicat activ într-o activitate de relatii publice / structura de relatii publice.
2. Cercetare si Planificare. Strategii de comunicare
Titular curs: Lect. univ. drd. Dan PETRE
Obiective: întelegerea de catre studenti a conceptelor de cercetare, planificare si strategie de comunicare; Metode de cercetare specifice domeniului Relatiilor Publice si Publicitatii; Tipuri de activitati de cercetare; Evaluarea eficientei campaniilor de comunicare; Planificare si Strategie;
Strategie vs Tactica; Cunoasterea comportamentului grupurilor tinta; Etape ale procesului de planificare strategica.
Criterii de admitere: solicitantul trebuie sa lucreze departamente de marketing sau comunicare (publicitate, relatii publice etc.) sau sa desfasoare activitati în domeniul comunicarii.
3. Managementul comunicarii în Relatii Publice
Titular curs: Conf. univ. dr. Mircea-Aurel NITA
Obiective: Transfer de cunostinte de specialitate în domeniul comunicarii manageriale. Dezvoltarea aptitudinilor de a comunica performant. Cunoasterea strategiilor de comunicare manageriala. Criterii de admitere: solicitantul trebuie sa provina din cadrul uneia din urmatoarele categorii profesionale: Top si midle management; Purtatori de cuvânt; Specialisti în comunicare, imagine si relatii publice; Directori si specialisti, publicitate si reclama; Persoane publice în functii de responsabilitate; Persoane implicate în activitati de comunicare de diferite tipuri.
4. Limbaj, discurs în domeniul relatiilor publice
Titular curs: Lect. univ. drd. Silvia SAVULESCU
Obiective: cresterea eficientei comunicarii la toate nivelurile: public, didactic, politic, publicitar, jurnalistic, limbaj comun; Cresterea eficientei învatarii. Studiul discursului public ar avea de profitat daca conceptele si termenii atribuiti acestora ar fi cunoscuti nu numai în cadrul fiecarei discipline individuale, ci si printr-un studiu terminologic care ar pune în evidenta specificul construirii terminologiei în fiecare domeniu în parte si ar prezenta diversele posibilitati de folosire (contexte, restrictii, adecvari/inadecvari) etc.
Criterii de admitere: cursul se adreseaza în special celor ce lucreaza în domeniul relatiilor publice, studentilor, tuturor celor ce îsi doresc o ameliorare a competentei discursive. Pentru solicitanti este necesara o buna cunoastere a normelor limbii române si, în general, ale comunicarii.
5. Elemente de psihologie a comunicarii necesare în activitatea de relatii publice
Titular curs: Lect. univ. dr. Dumitru BORTUN
Obiective: familiarizarea cursantilor cu problematica psihologiei si a psihosociologiei; Sensibilizarea cursantilor cu privire la interpretarea proceselor psiho-sociale din perspectiva comunicarii; Initierea cursantilor în abordarea psihosociologica a comunicarii; Însusirea de catre cursanti a unor notiuni de psihologie generala si de psihosociologie care sunt necesare în activitatea de Relatii Publice;
Antrenarea cursantilor în activitati (jocuri de rol) care sa le permita dezvoltarea abilitatilor de comunicare si ridicarea nivelului de performanta comunicationala.
Criterii de admitere: solicitantul trebuie sa provina din cadrul uneia din urmatoarele categorii profesionale: functionari publici din compartimentele de comunicare si relatii publice ale diverselor institutii; specialisti din mass-media; persoane din societatile specializate în media; absolventi ai învatamântului superior.
6. Comunicarea în mediul international contemporan
Titular curs: Prof. univ. dr. Constantin HLIHOR
Obiective: la sfârsitul cursului studentii vor fi în masura sa cunoasca particularitatile, formele si mijloacele prin care se realizeaza comunicarea în mediul international contemporan; vor putea sa identifice factorii care influenteaza procesul comunicarii în sistemul relatiilor internationale actuale; vor putea sa aprecieze rolul comunicarii si optimizarea factorului politico-diplomatic în fluidizarea circuitului economic mondial, ca si largirea ariei de civilizatie si cultura occidentale.
Criterii de admitere: solicitantul trebuie sa fi absolvit o forma de învatamânt superior specifica relatiilor internationale, politologie, stiinte sociale umane sau alte discipline de granita sau îsi desfasoara activitatea într-un domeniu care se circumscrie problematicii relatiilor internationale.
7. Terminologie de relatii publice în limba engleza
Titulari curs: Lect. univ. drd. Alexandrina ANDREI; Lect. univ. drd. Diana NASTASIA
Obiective: redactarea corecta a unor texte în domeniul relatiilor publice în limba engleza dobândirea vocabularului necesar pentru scrisoarea oficiala; redactarea unor scrisori comerciale; realizarea articolului pentru presa scrisa si a reportajului; realizarea interviului pentru presa scrisa si electronica; redactarea memorandului, raportului si a documentelor pentru comunicarea interinstitutionala; redactarea informatiilor pentru conferinta de presa; redactarea textului publicitar.
Criterii de admitere: solicitantul trebuie sa aiba un bun nivel de întelegere a textelor în limba engleza; sa fie capabili sa vorbeasca limba engleza de nivel intermediar-avansat; sa fie apti sa scrie relativ corect un text propriu în limba engleza; sa aiba minime cunostinte de specialitate în domeniul comunicarii si relatiilor publice; sa aiba o buna capacitate de comunicare.
8. Rolul produselor informatice în realizarea publicatiilor-mijloc de comunicare si actiune a relatiilor publice
Titular curs: Lect. univ. drd. Cornelia MAXIM
Obiective: însusirea tehnologiei si procedurilor informational/informatice privind realizarea publicatiilor de birou si a prezentarilor multimedia.
Criterii de admitere: solicitantul trebuie sa aiba notiuni de baza privind utilizarea calculatoarelor personale PC; facilitati oferite de programul MS-Word în realizarea documentelor comerciale.
9. Prelucrare de imagine (imagine vectoriala)
Titular curs: Lect. univ. drd. Andrei GAITANARU
Obiective: dobândirea unui bagaj minim de cunstinte teoretice care sa permita întelegerea unor probleme prelucrarii imaginii (imagine vectoriala ); Cunoasterea elementelor de baza ale mediului de lucru Corel DRAW; Prezentarea programelor de grafica vectoriala; Dezvoltarea unor abilitati practice utile lucrului în echipa utilizînd instrumentele destinate prelucrarii de imagine (vectoriala).
Criterii de admitere: solicitantul trebuie sa aiba cunostinte minimale despre lucrul cu sistemul de operare Windows si cu pachetul de programe MS-Office. Cursantii vor trebui sa cunoasca structura de foldere si fisiere si semnificatia extensiei fisierelor. Ei vor trebui sa fie în masura sa poata edita text si imagini grafice, si vor trebui sa cunoasca lucrul cu programele tip browser Internet.
10. Prelucrarea de imagine bitmap pentru suportul comunicarii
Titular curs: Asist. univ. Dan TATARU
Obiective: Deprinderea abilitatilor de folosire a programului Adobe Photoshop pentru prelucrarea, editarea si retusarea unei imagini de tip bitmap.
Criterii de admitere: solicitantul trebuie sa aiba cunostinte minime-medii de sistemul de operare Windows si gândire analitica. Este de recomandat urmarea cursului CRP9 „Prelucrarea de imagine vectoriala” al d-lui lect. univ. drd. Andrei GAITANARU.
Sursa :C.J.I.