Crossfire este primul model Chrysler care poarta emblema SRT. Vorbim despre un autoturism destinat exclusiv maniacilor vitezei, care nu stiu ce inseamna condusul sub 100 km/h. E drept ca au si cu ce. 330 CP si tehnologie de curse sunt argumente suficiente pentru merge pe un circuit la sfarsitul saptamanii.
Street and Racing Tehnology (Tehnologie de Strada si Curse) a fost fondata in 2002 cu ocazia Salonului Auto de la Detroit si inseamna pe scurt SRT. Pe circuitele de curse din SUA, bolizii care au trecut prin „mana” SRT repurteaza victorie dupa victorie. „Noi urmarim intotdeauna sa atingem cele mai bune performante posibile din punct de vedere tehnic, axandu-ne pe cinci caracteristici fundamentale: grup motopropulsor, dinamica, franare, design exterior si interior.” declara Dan Knott, director SRT. Sa vedem daca si Crossfire SRT-6 se ghideaza dupa aceste principii.
Motor si sasiu
Motorul V6 constituie fara indoiala punctul forte al lui SRT-6. Cu trei supape pe cilindru (doua de admdie si una de evacuare) si cu ajutorul supraalimentarii, din cilindreea de 3.2 litri dau buzna 330 CP, care sunt in efectiv complet la 6100 rpm. Oricum, turatia maxima a motorului a fost limitata la 6400 rpm. Specialistii americani au lucrat foarte mult, dar si cu spor pentru un cuplu motor maxim de 420 Nm, disponibil intre 3500-4800 rpm. Insa atentie, ca puteti deja sa va bazati pe 90% din aceasta valoare pe plaja 2300-6200 rpm.
Traducerea este scurta si la obiect, chiar daca noi nu am vazut filmul (a se citi nu am condus un SRT-6): demaraje prompte, fara nevoia retrogradarii. Si de fapt nici aceasta operatiune nu ramane in seama soferului, avand in vedere transmisia automata cu cinci trepte (AutoStick, care se adapteaza stilului de condus al soferului) imbunatatita.
Dupa cum vedeti, sunt asigurate conditiile tehnice pentru o exploatare nebuna-nebuna. Dar nu este indeajuns sa alergi foarte tare pe o linie dreapta, ci si sa concurezi cu succes la o proba de decatlon. Suspensia independenta la toate rotile, „incaltarile” cu calapod de 18 inci pe fata si 19 inci pe spate, plus ESP-ul oferit standard, vin in sprijinul declaratiei de mai sus al lui Knott. Si pe cat de rapid este SRT-6 (0 -100 km/h in mai putin de 5 secunde), pe atat de repede se opreste. Numai 35 de metri de la 100 km/h, iar secventa 0-160-0 km/h dureaza aproximativ 16 secunde. Ce spuneti, va impresioneaza acest lucru sau mai mult viteza maxima de 255 km/h, limitata electronic? Poate ca si una si alta.
Design interior si exterior
Dar cu siguranta si exteriorul „curenteaza” putin datorita eleronului spate bine crescut, spoilerului frontal si jantelor de aliaj cu 15 spite. Cele doua roll baruri din spatele scaunelor au nu numai rol estetic, ci si de protectie in cazul unei eventuale rasturnari. Oricum, la protectia celor doi pasageri concura si airbagurile frontale si laterale, disponibile in dotarea de serie. Crossfire are o linie ce inspira dinamicitate, iar SRT-6 in particular are un Cx de 0.370 (0.384 pentru roadster).
Admiratia totala din partea privitorilor o veti primi daca decapotati masina. Si ar fi chiar pacat sa tineti ascunse scaunele tip sport, cu suport lateral, instrumentarul de bord (cu vitezometrul marcat pana la 320 km/h) si tapiteria din piele Nappa. Tot ceea ce am spus pana acum poate fi restrans in cateva cuvinte, rostite de Wolfang Bernhard, COO Chrysler Group: „Crossfire SRT-6 defineste performanta brandului Chrysler si ofera soferilor entuziasti un vis absolut”.