Ceea ce șochează în general este, insă, aspectul roților acestor modele futuriste, care seamănă izbitor cu cele din anii de pionierat a industriei auto: înguste și cu diametrul mare.
Pe vremea apropo găsești timpul probabil pentru București și alte orașe
Producătorul de anvelope Pirelli estimează că strictețea regulilor Uniunii Europene din acest domeniu va impune un nou design pentru a permite viitoarelor anvelope să se încadreze în norme.
Pirelli crede că principalele criterii care vor clasifica anvelopele vor fi rezistența la înaintare (decisivă pentru consumul de combustibil) și capacitatea de frânare pe carosabil umed (vitală pentru securitate). Însumând ponderat aceste două condiții, Pirelli arată că o anvelopă va trebui să aibă o „pată de contact” cu solul cât mai mică, ceea ce în practica s-ar traduce prin anvelope de diametru mare și balon de dimensiuni reduse. Mai mult, producătorul estimează că diametrul roților auto va crește de la o medie de 16 inchi (în zilele noastre) până la 21 de inchi, în 2020.
Prognoza italienilor pare cel puțin ciudată, având în vedere că, în 1930, oamenii credeau că mașinile viitorului nu vor mai avea deloc roți, ele deplasându-se prin aer. Cu toate acestea, startul în această direcți a fost dat deja, designerii și inginerii zilelor noastre realizând o ultra-modernă reinterpretare a „rablelor” de acum zeci de ani.