Cum îți faci angajații să se reîntoarcă în companie, după ce au plecat la concurență

Apropo.ro / 02.07.2012, 11:30
Cum îți faci angajații să se reîntoarcă în companie, după ce au plecat la concurență
Un angajator trebuie să urmărească atent mișcările competiției, pentru a-și păstra angajații aproape, dar și pentru a mențime un business puternic pe piață.

„Procesul de recrutare a devenit mult mai dur în ultima perioadă. În Cluj, spre exemplu, orașul în care locuiesc de mai bine de un an, am observat un boom al industriei IT. Cum baza de selecție pentru oameni care să ocupe posturi de conducere în acest sector este încă mică în România, multe companii fac oferte către persoane care au deja contracte de muncă. Da, competiția este mare, însă consider că acest lucru poate fi un avantaj. Este un mod bun de a te evalua în relația cu angajatul, de a vedea ce îi oferi tu, ce își dorește el de fapt și ce poate primi de la o altă companie, dar și de a afla planul de acțiune al competiției”, a declarat Helene Speight, talent manager în cadrul Endava, companie furnizoare de servicii IT pentru business de pe plan local.

Helene Speight consideră că singurul mod prin care se pot contracara tehnicile de recrutare la care apelează competitorii este comunicarea cu angajații, precum și beneficiile pe care ei le pot oferi acestora.

„Sunt persoane pentru care salariul este motivul alegerii un loc de muncă și altele care pun cariera mai presus de bani. Salariul trebuie să fie pe măsura muncii depuse, fără îndoială, dar experiența a arătat că remunerația nu înseamnă totul”, a spus Speight, referindu-se la cazurile în care unii angajați au decis să plece din companie pentru un loc de muncă mai bine plătit, dar care s-au întors după doi sau trei ani.

Potrivit acesteia, orice companie matură trebuie să își evalueze oferta pe baza nevoilor angajaților.

Citește mai multe detalii despre Cum îți faci angajații să se reîntoarcă în companie după ce au fugit la concurență, pe ZF.ro