Cum ascunzi un Porsche Speedster din 1957?
Yusuf şi Antonio nu sunt nişte căutători de maşini oarecare, căci lucrează în locuri în care alţii n-ar îndrăzni nici măcar să calce, căutând tot felul de modele rare, vintage, prin diverse ţări unde legea rămâne un aspect îndoielnic. Profiturile lor pot fi uriaşe, dar şi riscurile sunt pe măsură. Vor reuşi cei doi să câştige în acest joc cu miză foarte mare? Şi, în final, vor izbuti să scape cu viaţă?
La început, Motoreum – firma celor doi, cu sediul în Austin, Texas – căuta maşini unicat în Statele Unite, însă la ora actuală a devenit extrem de greu să mai găseşti modele valoroase pe piaţa americană. Concurenţa este acerbă între “vânătorii” care caută o astfel de pradă, încercând fiecare să îşi adjudece o porţiune din această industrie care ajunge până la 8 miliarde de dolari pe an. În consecinţă, Antonio şi Yusuf şi-au schimbat planurile şi pleacă în ţări în care alţi dealeri de maşini se tem să intre. Acolo caută tot felul de “diamante pierdute în ţărână”, care le-ar putea aduce la fiecare tranzacţie profituri cu câte cinci sau şase cifre.
Ca să fie în siguranţă, cei doi l-au angajat pe Andrew, un specialist în domeniul operaţiunilor sub acoperire. El îi ajută să găsească şi să cumpere modelele dorite, pe care le aduc apoi în SUA fără probleme. Dar Andrew are o misiune cât se poate de dificilă, fiindcă băieţii sunt o ţintă foarte căutată de hoţi: nu numai că au asupra lor sume mari de bani, în numerar, dar toate aceste tranzacţii periculoase se derulează în ţări care le sunt complet necunoscute.
Experienţa lui Andrew i-a ajutat pe băieţi să găsească soluţii inteligente şi să aducă acasă mai multe maşini de mare valoare, în siguranţă. Niciun plan nu e prea îndrăzneţ, fie că trebuie camuflat un Porsche Speedster din 1957 într-o rulotă pentru cai, fie că un VW Kombi din 1963 trebuie ascuns într-un container de transport maritim. Şi acesta este abia începutul! Cele mai multe dintre maşinile găsite n-au mai fost puse în funcţiune de decenii întregi, deci pot oricând să se strice şi să-i lase baltă pe cei doi, în cine ştie ce regiuni izolate, controlate de bande criminale.
În fiecare săptămână, telespectatorii îi pot urmări pe cei doi căutând vehicule rare prin cele mai periculoase locuri din lume, căci vânătoarea lor îi obligă să se confrunte cu tot felul de oameni, de la cartelurile din Argentina, până la bandele din favelele braziliene. Un singur lucru este cert: când ai o asemenea meserie, nu există niciodată zile uşoare.