Cum « intram in carti » ?

28 12. 2001, 08:28
Cea mai proasta atitudine a unei persoane aflate in cautarea unui job o constituie atitudinea pasiva: nu este suficient sa cititi zilnic cate o jumatate de ora ziarul incercand sa vedeti « daca a mai aparut ceva » ...aceasta e « piata gri » (posturi care se recruteaza fara mediatizare). La


Cea mai proasta atitudine a unei persoane aflate in cautarea unui job o constituie atitudinea pasiva: nu este suficient sa cititi zilnic cate o jumatate de ora ziarul incercand sa vedeti « daca a mai aparut ceva » …aceasta e « piata gri » (posturi care se recruteaza fara mediatizare).

La polul opus, se afla o abordare activa a procesului.

Sfaturi pentru o abordare activa :

1. Identificati-va punctele slabe si punctele forte din prisma psihoprofesionala ;

2. Identificati-va propriile surse de motivare si astfel proiectati-va tipul de job care v-ar placea ;

3. Consultati cat mai multe surse de informare (Work Book, Pagini Aurii, Book of Lists, site-uri de profil) si construiti-va o lista cu toate companiile (inclusiv persoanele de contact cu adresa de e-mail) in cadrul carora v-ar placea sa lucrati. Pana sa ajungeti sa fiti « vanat pe piata », va trebui sa « vanati » voi companiile angajatoare ;

4. Faceti o campanie de e-mail : trimiteti companiilor tinta un mesaj e-mail prin care va oferiti serviciile (atasati un CV si o scrisoare de intentie). Nu va speriati daca va trebui sa trimiteti cateva zeci sau chiar sute de e-mail-uri, costurile sunt foarte mici in Internet Cafe-uri – intre 10.000 si 40.000 lei/ora – si, la o adica, asta inseamna sa-ti cauti activ de lucru… Rata teoretica de raspuns in urma unei campanii e-mail este de circa 7-10 % (insa, s-ar putea printre aceste rapsunsuri sa fie unele exact de la companiile la care ati dori cel mai mult sa lucrati) ;

5. Completati-va CV-ul pe toate site-urile de resurse umane (MyJob.ro va ofera un excelent format de CV electronic). Nu se stie niciodata …. Desi rata de raspuns nu este incredibil de mare, aceasta forma de recrutare castiga teren datorita costurilor reduse pe care le implica pentru angajator ;

6. Nu disperati daca intr-o prima faza (doua-trei saptamani) nu primiti decat mesaje de refuz : campania de e-mail va fi sustinuta (la doua sapatamani) de una similara prin posta clasica (unele companii evita sa deschida fisierele atasate din mesajele care au expeditorul necunoscut) ;

7. Participati la cat mai multe interviuri (este un remediu sigur pentru eliminarea emotiilor de a fi intervievat). Numai asa va puteti face cunoscut ca fiind disponibil pe piata fortei de munca.[sursa: myjob.ro, autor: Adrian Ciocodan General Manager Smartbox Management]