Cum a devenit serialul La Casa de Papel un fenomen mondial
Serialul de televiziune spaniol La Casa de Papel (în română “Fabrica de bani”) a devenit în mai puţin de un an, dintr-un simplu serial spaniol difuzat de televiziunea publică locală Antena 3, un serial “fenomen” la nivel mondial cu milioane de fani, aflat pe primele locuri in topul vizionărilor din toată lumea.
Povestea unui jaf la Monetaria Regală a Spaniei devine o poveste poliţistă palpitantă, un thriller irezistibil cu accente de comedie şi romantism strecurate printre numeroasele momente de suspans.
Lansat în mai 2017, a fost difuzat de postul Antena 3 pe parcursul a 7 luni, fiind initial realizate 20 de episoade împarţte în două sezoane.
Destul de bine primit iniţial în Spania, cu o audienţă medie la primele episoade de aproximativ 4,5 milioane de telespectatori, el s-a transformat, pe masură ce se apropia de finalul părţii a 2-a într-un eşec de audienţă, ajungând la mai puţin de 1,5 milioane.
Marea lovitură s-a produs imediat după încheierea difuzării serialului în Spania, odată cu cumpărarea dreptului de difuzare internaţională de către Netflix, pe 25 decembrie 2017. Protagoniştii povesteau cum, după încheierea difuzării naţionale a serialului, l-au considerat un proiect încheiat, un fel de semi-eşec, care probabil şi-a încheiat drumul în televiziune după difuzarea ultimului episode la televiziunea publică.
Netflix a distribuit pe serviciul lor de streaming prima parte reambalată în 13 episoade diferite, limitate la 40-50 de minute. Astfel, din 9 episoade iniţiale, Netflix a distribuit 13 episoade, în care o bandă formata din 8 jefuitori cu nume de oraşe, conduşi de un personaj misterios numit El Profesor (“Profesorul”) planifică şi iniţiaza cea mai mare lovitură dată vreodată, al cărei scop era de a intra în Monetărie şi a tipări acolo 2,4 miliarde de euro. Includerea în catalogul internaţional al Netflix a însemnat pentru seraialul La Casa de Papel trecerea de la “eşec de audienta” la “explozie de vizionări” la nivel Mondial, care a transformat un simplu serial intr-un “fenomen” iar actorii principali in staruri internaţionale. Astfel, actori ca Ursula Corbero (“Tokyo”) sau Alvaro Morte (“El Profesor”) au devenit cunoscuţi în întreaga lume.
Cunoscut la nivel internaţional a devenit şi actorul sârb Darko Peric (“Helsinki”) cel care a stat 9 ani în România făcând facultatea la Bucureşti. Dupa ce a stat în Bucureşti câţiva ani a plecat în Timişoar. Soţia lui este româncă si de aceea vizitează destul de des România.
Fenomenul mondial La Casa de Papel se datorează unor ingrediente importante sesizate de gigantul Netflix, cum ar fi prezenţa unor simboluri anti-sistem (măştile Dali, costumele roşii, melodia partizanilor italieni “Bella Ciao”) adoptate şi preluate de protestatari din toată lumea. De asemenea, serialul reuşeşte să creeze un suspans permanent care ţine telespectatorul atent şi curios de la început până la sfârşit. La acestea se adaugă momente de umor negru, de acţiune şi de luptă, sau de pasiune şi romantism. Un punct important al poveştii îl reprezintă “veridicitatea” şi realismul acţiunii, asta în ciuda aparentei poveşti incredibile şi “imposibile”.
Succesul fulminant al serialului preluat de Netflix a determinat crearea a înca două sezoane împărţite în 16 episoade, care continuă povestea în acelaşi stil palpitant. Această continuare s-a facut la cererea explicită a Netflix, care a fost impresionat de succesul serialului, aflat permanent în topurile de vizualizări ale streamerului.
Sursa foto: Hepta
Money Heist: Part 4 | Official Trailer | Netflix