Cum a ajuns Mitza Bricard, o damă de companie, să-i ia minţile lui Dior? Românca îi fascina pe bărbaţi şi le înnebunea pe femei
Mitza Bricard este una dintre ele. Românca, ajunsă în Franţa pe când avea 20 de ani ca damă de companie, a reuşit, graţie talentului în creaţii vestimentare, să lucreze alături de renumitul Christian Dior.
În anii ’50, Christian Dior era cea mai importantă casă de modă haute couture din Paris. Rivalii brand-ului erau Pierre Balmain şi enigmaticul designer spaniol Cristobál Balenciaga. Niciunul dintre aceştia nu avea, însă, susţinerea de care se bucura Dior, graţie celor trei „muze” ale sale, care îl ajutau la crearea colecţiilor. Raymonde Zehnmacker, Marguerite Carré şi românca Mitza Bricard – designer de pălării, stilist şi şefa departamentului de creaţie.
După moartea lui Christian Dior, Jacques Rouët, care i-a construit afacerea din umbră, a organizat o conferinţă de presă, în cadrul căreia a declarat că cele trei femei vor fi continuat să lucreze la casa Dior. „Mitza Bricard va continua să imprime bunul ei gust asupra colecţiilor”, spunea atunci Rouët. De altfel, ea a impus în modă şi în colecţiile lui Dior nuanţele de lila şi imprimeurile „panthere-jungle”.
În anii ’50, Mitza Bricard era tot tiimpul în preajma lui Dior, fiindu-i şi prietenă bună. Invidiată de Parisul secolului trecut, ea devenise subiect de cancan mai ales pentru că ar fi fost tentată de relaţiile cu bărbaţi mai tineri decât ea. Se spune că Mitza avea mereu la încheietura mâinii o eşarfă mică, „leopard-jungle”, pentru a acoperi semnul durerii unei mari iubiri. Ea nu purta niciodată lenjerie intimă, însă era tot timpul acoperită cu bijuterii somptuoase. Turbanul, perlele şi pantofii stiletto erau preferatele ei. Întrebată ce flori preferă, Mitza Bricard a răspuns simpu: „Cartier!”
Despre ea, faimosul Dior spunea: „Este una dintre acele persoane rare pentru care eleganţa este singura raţiune de a trăi”.