Culorile potrivite pentru un machiaj reusit

27 07. 2007, 15:33
Pasionata de make-up sau nu, fiecare femeie ar trebui sa stie cateva reguli de baza pentru a obtine un machiaj reusit. Nu de alta, dar nici uneia nu i-ar placea sa arate ca o masca venetiana. Acum insa exista o tehnologie care ii ajuta pe cei mai putin talentati sa potriveasca culorile,

Pasionata de make-up sau nu, fiecare femeie ar trebui sa stie cateva reguli de baza pentru a obtine un machiaj reusit. Nu de alta, dar nici uneia nu i-ar placea sa arate ca o masca venetiana.

Acum insa exista o tehnologie care ii ajuta pe cei mai putin talentati sa potriveasca culorile, mai ales in cazul cosmeticelor.

HP Labs a dezvoltat o tehnologie care utilizeaza algoritmi sofisticați de imagistica și din domeniul telefoniei mobile pentru a asorta culorile care sunt complementare, incluzând indicații de machiaj în funcție de culoarea pielii.

Cum funcționeaza?

În loc sa stabilesti o ședința de consultanța într-un salon de înfrumusețare, te poți fotografia singura utilizând telefonul mobil, în timp ce ții în mâna gama de culori a produsului dorit. Apoi trimiti poza ca MMS catre serviciul de consultanța. Sistemul localizeaza fizionomia și dupa ce corecteaza umbrele sau alte imprecizii ale imaginii, compara culoarea pielii tale cu alte tonuri de piele de la persoane reale dintr-o baza de date cu imagini. Vei primi în câteva secunde un mesaj cu recomandarea culorilor de machiaj care se potrivesc fizionomiei tale.

Noua tehnologie poate funcționa în orice rețea, cu orice operator și pe orice telefon mobil care are camera video.

„Aceasta tehnologie HP de potrivire a culorilor permite retailerilor și companiilor de bunuri de consum o modalitate noua și amuzanta de a interacționa cu clienții și de a-și promova produsele,” a declarat Nina Bhatti, cercetator în cadrul Digital Imaging și Printing Lab, HP Labs.

Aplicația poate fi folosita nu doar pentru domeniul de retail, ci și pentru alte industrii cum ar fi sistemul de sanatate, permitând companiilor sa ajunga la persoanele care au nevoie de asistența, chiar acolo unde se afla aceștia.

Crawford Del Prete, senior vice presedinte în cadrul companiei de cercetare de piața IDC a declarat: „Datorita tehnologiei HP de potrivire a culorilor care poate fi aplicata în diferite contexte, clienții nu mai sunt nevoiți sa aleaga la întâmplare culoarea cosmeticelor sau sa caute un specialist disponibil de fiecare data când vor sa achiziționeze astfel de produse, ci pot beneficia de recomandari profesioniste la orice ora.”

Raluca Iorga