Cu gura cu 25% mai cascata

25 04. 2005, 17:57
În ultima saptamâna aglomerația a fost cuvântul de ordine în viața mea, așa încât trebuie sa recunosc ca n-am reușit sa petrec foarte multe pauze publicitare în fața televizorului. Am fost cu alte cuvinte public obișnuit. N-am mai vânat reclame, ba


În ultima saptamâna aglomerația a fost cuvântul de ordine în viața mea, așa încât trebuie sa recunosc ca n-am reușit sa petrec foarte multe pauze publicitare în fața televizorului. Am fost cu alte cuvinte public obișnuit. N-am mai vânat reclame, ba mai mult decât atât, chiar am fugit de câteva dintre ele. Ma obosesc pur și simplu.

Oricum, daca pâna mai anul trecut se tot inventau mecanisme de promoții care sa ne ia mințile din drag de razuit și decupat, vad ca acum nu mai are nimeni nici o jena. La vremuri noi, aceleași idei obosite. Și ca sa fie tacâmul complet pâna și reclamele au ramas identice. Cu ochii pe buget ca pe butelie, ni se servesc, ca sa nu zic ca ni se îndeasa pe gât, aceleași povești cu gust de maioneza expirata.

Ma mai uit așadar numai pe panourile care-mi stau în drum. Pe cele mai multe le vad și le uit imediat. Înca un semn ca eficiența este unul din punctele forte ale publicitații de la noi. Perseverând însa, într-o zi mi-a sarit în ochi o gura supradimensionata care anunța deschiderea unui noi fast food.

La început mi-a parut familiara și atât. La a treia întâlnire consecutiva m-a facut curios, așa ca m-am tras mai aproape de ea și am și citit-o. La a cincea n-am mai rezistat și m-am lansat într-o cursa nebuna pe Calea Moșilor în cautarea localului cu pricina. Ați fi tentați sa credeți c-am reacționat pozitiv la publicitate. Greșit. Ma lovise foamea.

Tot așteptând sa mi se îndeplineasca submarinul plin de carnuri și legume am încercat sa dezleg enigma. De unde pâna unde mi s-a parut mie familiara gura aia mare din afiș? Mi-am adus aminte de un videoclip al lui Savage Garden, dar n-am fost mulțumit. Mi-am mai ros puțin obrajii și într-un final mi-a cazut fisa. Într-o campanie destul de recenta, tot pe panouri, Antena 1 promitea în exact aceeași maniera nu știu cât la suta mai multa distracție. Aha…

Daca ma gândesc ca la una dintre ultimele ediții ale emisiunii Saptamâna Financiara în care domnița Gabriela a difuzat un material despre ziarul pe care-l conduce ea, în care aparea evident ea, vorbind despre un premiu pe care l-a primit chiar ea, ocazie cu care i-a mulțumit întregii familii Voiculescu tot ea și privesc mai apoi la sandvișul impunator de la fast food, eu zic ca ambele reclame au dreptate în felul lor.

Andi Moisescu