Cu gândul la Generația de Aur

12 12. 2005, 11:55
N-aș fi crezut sa tresalte publicitatea, așa, pe sfârșit de an. De obicei în luna decembrie nu mai ai loc de promoții, reclame reîncalzite de mesajul Craciun Fericit, rime handicapate și clopoței care-ți clincane în creier precum apa prin


N-aș fi crezut sa tresalte publicitatea, așa, pe sfârșit de an. De obicei în luna decembrie nu mai ai loc de promoții, reclame reîncalzite de mesajul Craciun Fericit, rime handicapate și clopoței care-ți clincane în creier precum apa prin caloriferele neaerisite. Cel puțin dupa ora 22, când ajung eu sa-mi clatesc ochii cu programe tv, lucrurile nu mai stau chiar așa.

Mediul bancar, despre care ma pregatesc sa emit câteva pareri, mi se pare unul dintre cele mai ofertante pentru publicitate. Daca apelez un pic la memorie îmi aduc aminte cel puțin 20 de reclame absolut adorabile, din pacate nici una autohtona. Nu știu de ce la noi a fost atâta reținere pâna acum, într-un domeniu în care alții se lupta deja în premii pe la Cannes și Clio. În fond, buba neagra numita Bancorex e deja de mult de domeniul trecutului. Probabil ca mulți au și uitat-o.

În fine, de vreo câteva zile ma distrez copios cu o serie de 3 reclame care promoveaza o noua colecție de card-uri bancare emise de BRD. Când am auzit prima oara de ele și am aflat ca totul se învârte în jurul celor 3 nume cu adevarat grele din sportul românesc, Nadia, Hagi și Nastase, am avut ușoare rezerve, pentru ca, pâna acum cel puțin, experimentele care au implicat vedete au fost aproape râncede. De data asta, însa, nu-mi vine sa cred. Nu știu ce s-a întâmplat, dar s-a întâmplat bine. Chiar foarte bine.

Acum, n-aș vrea sa supar pe nimeni, dar toata întâmplarea asta vine ca o noua palma data tinerei generații de pahar și manea de astazi. Pâna și-n publicitate, dupa cum se vede, salvarea a venit tot de la Generația de Aur.

Andi Moisescu