Comparatia lui Nelson Piquet a fost înca o data adevarata: în afara depasirii efectuate de învingatorul David Coulthard la start, masinile din plutonul fruntas s-au urmarit cuminti pe strazile din Monaco.
Michael Schumacher a pierdut ocazia sa transforme o întrecere importanta pentru el într-o sarbatoare. Era cursa lui cu numarul 100 pentru Ferrari si, în ipoteza victoriei, ar fi egalat recordul lui Senna de 6 victorii pe circuitul monegasc. Germanul nu a reusit însa sa-i depaseasca pe cei dinaintea sa, Coulthard si Montoya, si chiar daca ultimului i-a cazut motorul, propulsorul scotianului – în pofida unor semne de prabusire, pe la mijlocul cursei – a rezistat pîna la final.
Week-end-ul nu începuse deloc bine pentru McLaren. Raikkonen a rupt cîte o masina în fiecare zi, de joi pîna duminica, rezultînd patru monoposturi avariate. Sîmbata, o „mîna de ajutor” i-au dat finlandezului si organizatorii. Dupa ce Kimi lovise un parapet în virajul Sainte Devote, comisarii au atîrnat prost monopostul de macara, deteriorîndu-l mai rau, ceea ce a provocat mînia lui Ron Dennis. În aceeasi zi, la calificari, Coulthard nu i-a facut loc lui Barrichello, care încerca un timp cît mai bun, si scotianul a trebuit sa-i ceara scuze brazilianului.
Ieri, a fost rîndul lui Barrichello sa treaca pe la boxele McLaren cu capul plecat. Într-una din rarele tentativele de depasire de pe circuit, Rubens s-a înfipt în Raikkonen, care a fost nevoit sa abandoneze. Daca în spatele plutonului au mai fost acte de curaj (Sato, Bernoldi si Salo au depasit, dar au abandonat curînd dupa aceea), în fata nimeni nu s-a avîntat. Matematica spune urmatoarele: pîna acum, Michael Schumacher a cules mai multe puncte decît au reusit împreuna cei doi piloti Williams, principalii sai rivali.
Fara secrete
Sîmbata dimineata, Federatia Internationala de Automobilism a decis ca nici o masina prezenta la un Mare Premiu de Formula 1 sa nu mai fie acoperita atunci cînd se afla la standuri. Aceasta masura a fost luata pentru a permite oficialilor care controleaza monoposturile sa-si faca treaba cum se cuvine. Boss-ul lui McLaren, Ron Dennis, a facut o remarca simpatica privind aceasta masura: „Ne convine. Noi nu prea avem ce sa mai ascundem”.
Dueluri în culise
Paul Stoddart, patronul teamului Minardi, a fost nevoit sa concedieze 22 de membri ai personalului formatiei. Motivul este urmatorul: pentru ca Minardi sa primeasca 12 milioane de dolari, care îi revin potrivit Acordului Concorde, toti ceilalti sefi de echipa trebuie sa fie de acord. În afara lui Tom Walkinshaw, patronul formatiei Arrows, bosii au spus „Da”.
De ce tocmai Walkinshaw a votat pe invers? Întrucît el face parte si din conducerea teamului Phoenix, care a cumparat drepturile si baza materiala a echipei Prost, dar care nu poate participa la cursele din acest an. Walkinshaw asteapta ca a doua sa echipa primeasca unda verde si atunci va încerca sa directioneze suma spre Phoenix. „Daca voi fi nevoit sa fac un tîrg cu Walkinshaw, voi parasi acest sport”, a declarat Stoddart.
CLASAMENT GENERAL PILOTI
1. M. SCHUMACHER 60p
2. R. SCHUMACHER 27p
3. MONTOYA 27p
4. COULTHARD 20p
5. BARRICHELLO 12p
6. BUTTON 8p
7. HEIDFELD 5p
8. FISICHELLA 4p
9. RAIKKONEN 4p
CLASAMENT GENERAL ECHIPE
1. FERRARI 72p
2. WILLIAMS 54p
3. McLAREN 24p
4. RENAULT 11p
5. SAUBER PETRONAS 8p
6. JORDAN 4p
7. JAGUAR 3p
CLASAMENT CURSA
1. COULTHARD, 1h45’39″055
2. M. SCHUMACHER, la 0’01″050
3. R. SCHUMACHER, la 1’17″450
4. TRULLI, la un tur
5. FISICHELLA, la un tur
6. FRENTZEN, la un tur
Clasati: 7. BARRICHELLO, la un tur, 8. HEIDFELD, 9. IRVINE, 10. DE LA ROSA, 11. WEBBER, 12. BERNOLDI, toti la doua tururi.
Abandonuri: SALO (70), MASSA (64), PANIS (52), BUTTON (52), MONTOYA (47), VILLENEUVE (44), RAIKKONEN (42), YOONG (30), SATO (23), McNISH (16).
Sursa: www.prosport.ro