Una dintre cele mai semnificative prezente la Salonul de la Geneva a fost Rover Tourer Concept Vehicle, un studiu ce pregateste inlocuirea in 2004 a actualei serii 45.
Una dintre cele mai semnificative prezente la Salonul de la Geneva a fost Rover Tourer Concept Vehicle, un studiu ce pregateste inlocuirea in 2004 a actualei serii 45. Surpriza de la stand a fost dupa disiparea voalului cand toata lumea a zarit in portbagajul proaspatului concept o stinghera masina de spalat.
Un ochi vigilent remarca prezenta la stand, pe langa Peter Stevens- design director la Rover, a mai multor sefi de design de la concurenta. Unul dintre acestia a precizat pe un ton diplomatic, spre satisfactia englezilor: „Rover a stat pe bara cateva generatii, dar acum si-a revenit cu un singur pas”.
Altcineva a criticat liniile fluide ale caroseriei, inclusiv asemanarea mai mult decat izbitoare a farurilor lui Rover TCV cu cele ale noului Opel Vectra. Dincolo de aceste lucruri ramane o intrebare: Rover new look se va vinde? Cei de la marketing sunt siguri ca tema stilistica aleasa va atrage publicul tanar. Dar toti cei prezenti au fost de acord ca mai este un drum lung pana cand Rover ii va satisface pe cei tineri, satisfacuti deja de Audi sau BMW.
In acelasi timp exista pericolul pierderii clientelei varstnice, loiale Rover. Bazat pe platforma lui Rover 75, TCV are un ampatament surprinzator: 4.5 metri. Astfel este posibil un spatiu interior indestulator. Ajutat de un acoperis bine gandit, portbagajul adaposteste lejer o masina de spalat, ori un frigider mediu, ori o mountain bike, ori… imaginatia dumneavoastra o poate bate pe cea a constructorilor.
Alura destul de inalta, cu 30 mm mai mare decat a unui automobil de strada normal, sugereaza ideea unui crossover, dar totusi, credeti-ma, nu-i. De ce? Pentru ca nici un model viitor Rover nu poate fi 4×4 din cauza contractului cu Ford, ce detine Land Rover. Contractul opreste Rover sa fabrice alte modele 4×4. Interesant, nu?
Sursa: www.autoshow.ro