O farsă tragică expusă în termenii unei comedii îngrozitoare, la care după ce râzi eşti împins în faţa unei meditaţii profunde. Dramaturgul rus Nikolai Erdman a deschis prin piesa sa o reflectare comică asupra sensului istoric şi tragic al vieţii, controlând personajele pe un traseu pornit de la un realism înfricoşător la un absurd comic şi tragic, în acelaşi timp. Dacă reproşezi ceva spectacolului regizat de Felix Alexa la Teatrul Naţional, este nesiguranţa acestor alunecări, care, la lectură, aduc farmecul textului.
Regizorul a optat pentru o abordare realistă, întreruptă foarte rar de căderile în labirintul (absurd) al minţii lui Podsekalnikov – sinucigaşul –, interpretat de Dan Puric, căruia i se oferă un rol din care poate face performanţă. Disperarea şomerului care vrea să se sinucidă este pretextul lui Nikolai Erdman de a aduce o critică, pe cât de voalată, pe atât de dură, regimului comunist care se instaura pe nesimţite nu doar în Rusia, ci mult mai periculos în mintea maselor…
Citiţi continuarea articolului pe site-ul Time Out Bucureşti