Croaziera de lux
In 1885, Gottlieb Daimler, impreuna cu Maybach, incepea sa proiecteze si sa fabrice primele motoare destinate „vehiculelor motorizate”. Comparativ cu sutele de cai de azi (chiar o mie la unele modele) si cu miile de centrimetri cubi, primul motor al celor doi „krauts” avea doar 164 cmc si 0,5 CP la 700 de rotatii. Cunosc batranele cu mai multa „vana”Â…
Rabdarea si munca asidue ale celor doi temerari duce la imbunatatirea prototipului. Determinand mixtura ideala de combustibil (91% aer, 9% lichid) si dezvoltand un carburator, puterea creste intr-o prima faza la 1 CP, apoi la 2. Cu toate ca motorul este testat cu succes si pe o caroserie de diligenta, e folosit cu precadere pentru motorizarea barcilor.
Acesta este momentul in care Fredrick Simms, un englez nascut la Hamburg, decide sa foloseasca agregatul pentru a echipa automotoarele pe care urma sa le fabrice in Marea Britanie. Simms cumpara patentul si, in 1893, ia nastere The Daimler Motor Syndicate Ltd, care mai tarziu devine Daimler Motor Company si isi castiga reputatia „motorizand” familii regale de pe tot mapamondul. Este cumparata, in 1960, de Jaguar, Daimler din acel moment fiind sinonim cu cele mai luxoase modele ale companiei.
Citeste mai mult in ProMotor