Importurile de autovehicule second-hand sunt estimate in acest an la circa 40.000 de unitati, aproape dublu fata de cele de anul trecut, cind au fost inregistrate circa 22.000 de unitati, a declarat, Dan Vardie, secretar general al Asociatiei Produatorilor si Importatorilor de Autovehicule din România (APIA).
„Cresterea importurilor de masini rulate se datoreaza, in primul rind, invechirii si scaderii preturilor la automobilele echipate cu motoare care se incadreaza in normele de poluare Euro 2. In al doilea rind, noile prevederi limiteaza, incepind cu 1 ianuarie 2002, importurile de autovehicule care nu corespund cel putin standardelor ecologice Euro 3”, a spus Vardie.
Oficialul APIA apreciaza ca numarul de autoturisme second-hand importate va scadea drastic in 2002, fiind limitate de preturile relativ ridicate la care se comercializeaza vehiculele echipate cu motoare Euro 3.
„Cele mai cautate pe piata second-hand sint Opel, Volkswagen, Audi si Mercedes, iar cumparatori sint de doua tipuri: persoane care cumpara autoturisme rulate scumpe, pe care nu si le pot permite noi, si clienti care achizitioneaza pentru prima data un autovehicul”, a declarat pentru MEDIAFAX, Liviu Dobrin, presedintele Consiliului de Administratie al societatii Autovit, administratoarea tirgului de vinzari de autovehicule din zona Vitan.
Autovit a intermediat, in acest an, vinzarea a circa 11.000 de autovehicule rulate, de la automobile pina la camioane grele, afirma Dobrin, care apreciaza la 30% cota de piata a firmei pe care o conduce din totalul tranzactiilor cu autoturisme rulate.
Valoarea activitatilor de comert din cadrul complexului din Bucuresti se situeaza intre 50.000 si 130.000 de dolari saptaminal, in functie de pretul autovehiculelor comercializate, ceea ce inseamna vinzari de peste 200 de vehicule.
„Cifra de afaceri a Autovit, estimata pentru acest an, este de 17 miliarde de lei, cu 35% mai mult decit anul trecut. Pentru anul, viitor valoarea rulajului va consemna o crestere de circa 10 miliarde, la 28 de miliarde de lei”, a adaugat presedintele societatii.
Societatea a investit in acest an peste 6,5 miliarde de lei pentru extinderea si modernizarea spatiului de desfasurare a activitatilor comerciale. Acesta suma face parte dintr-un program de investitii, in valoare de peste 60 miliarde lei, care va fi finalizat in anul 2005, si care va transforma Autovit intr-un complex comercial de tip mall.
Societatea va construi in urmatorii ani un imobil cu patru nivele, in valoare de circa 1,5 milioane dolari, destinat activitatilor de comert si servicii conexe (show-room-uri pentru automobile, reprezentante de banci, restaurante, birouri, etc.).
Sursa:www.mediafax.ro