Creativ în țara minunilor

20 08. 2005, 16:12
A fost odata ca niciodata, ca daca n-ar fi nu s-ar povesti, o țara minunata. O țara în care munții, dealurile și campiile se împleteau perfect cu fluvii neastamparate, o țara cu un litoral în care manelele mai puteau fi concurate doar de nesfarșitele


A fost odata ca niciodata, ca daca n-ar fi nu s-ar povesti, o țara minunata. O țara în care munții, dealurile și campiile se împleteau perfect cu fluvii neastamparate, o țara cu un litoral în care manelele mai puteau fi concurate doar de nesfarșitele caravane techno în care tinerii descopereau ca adevarata licoare facatoare de minuni dupa o mana de pastile este apa plata.

Aici, surprinzator, traiau și oameni. Unii dintre ei chiar talentați. Mai neastamparați din fire, descopereau înca din frageda copilarie farmecul reclamelor straine, așa ca-n scurt timp, vrajiți parca, începeau sa-și doreasca inevitabil, cu voce tare, sa devina creativi. Necitindu-l la timp pe Beigbeder, pasionații de publicitate închideau ochii și se vedeau deja aplaudați la scena deschisa de colegi cu parul ciufulit de gel și blugii rupți de Abercrombie & Fitch, în seara de gala a festivalului de la Cannes. Printre ei și eroul nostru.

Era o frumoasa zi de iarna cand soarta i-a facut cu ochiul. A întrezarit departamentul de creație al unei mutinaționale și a realizat. Venise vremea. A pașit timid, dar hotarat sa le arate colegilor ce creativitate tremura-n el. I s-a dat imediat ocazia sa se afirme. Valuri de broșuri și pliante curgeau neîncetat. Și-a spus ca așa e la început și ca mai devreme sau mai tarziu vine și comanda cea mare. Ceea ce s-a și întamplat.

Sa tot fi fost 30 de grade afara cand, într-o zi, unul din clienții bazați a îndreptat oficial catre agenție urmatoarea cerere. Întrucat vila mea cea noua din insorita Italie e gata, va rog sa-mi furnizați în cel mai scurt timp urmatoarele. Design personalizat pentru prosoapele și halatele de baie, pentru costumele portarilor, ale șoferilor și ale bucatareselor și o identitate grafica pentru întregul pachet, care mai cuprinde monograma de la intrarea în vila.

Cam asta era, dragii moșului, ultima îndeletnicire a departamentului de creație, în ziua în care, împins mult prea departe de ineditul unei astfel de provocari, eroul nostru a cedat, înțelegand în sfarșit, de ce spoturile pe care le vedea el pe dvd-urile Luerzer’s Archive n-aveau nici o legatura cu nesfarșitele mizerii care umplu pana la refuz pauzele publicitare din țara de poveste.

Și-au trait fericiți pana la adanci batraneți.

Andi Moisescu