Practic, se poate spune ca a trebuit sa asteptam 30 de ani de la avangardistul DS pentru a beneficia de inca un model Citroen atat de indraznet. Ca sa fim cinstiti, nu putem uita valoroasele modele SM cu motoare Maserati, CX cu superba suspensie ultraconfortabila sau chiar neconventionalul XM. In jungla constructorilor, Citroen face o figura aparte, fiind recunoscut ca un constructor vizionar si efervescent. Noile C2 si C4 nu fac decat sa anunte revenirea inspiratiei si a determinarii constructorului din Hexagon, intr-o lume din ce in ce mai standardizata.
Cum insa C6-ul se va lupta in segmentul dominat de constructorii germani, nu-si poate ingadui prea multe scapari. Atuurile sale principale sunt doua: linia caroseriei si confortul promis de suspensia hidropneumatica revolutionara.
Linia este extrem de fluida, farurile sunt perfect integrate, capota e usor bombata, iar linia pavilionului este atat de plonjanta spre spate, incat Citroen putea pe drept cuvant sa o defineasca coupe. Spatele mi se pare absolut genial, cu o luneta futurista, convex-concava, subliniata de niste semete stopuri „boomerang”.
Relativa cumintenie a partii frontale se justifica prin exceptionalul rezultat obtinut in cazul testelor NCAP la impactul frontal cu pietonii, C6 fiind prima masina din lume care obtine nota maxima: 4 stele! Asta nu inseamna insa ca, de indata ce o sa vedeti primul C6 pe strazile noastre, sa sariti in fata lui, parol!
Din pacate interioru,l chiar daca foarte comod, nu este la fel de efervescent in design, insa exceleaza la capitolul dotari, propunand un Head Up Display, bluetooth, comenzi vocale, sistem hi-fi JBL si… scaune spate reglabile electric, astfel ca obtii un confort demn de trenurile de mare viteza – TGV. Iar pentru confortul suprem, poti sa-l impingi pe pasagerul scaunului dreapta fata pana cu nasul in parbriz, doar pentru ca sa-ti poti intinde total picioarele. Impresionant! Pacat ca butonul de incalzire a scaunelor fata este pozitionat atat de prost, incat nu numai ca nu-l descoperi, dar nici nu o sa afli vreodata daca e pornit sau pe ce pozitie e reglat.
Pentru moment, oferta motoristica este restransa la doua V6-uri, unul pe benzina si altul diesel. Le-am condus pe amandoua si va rog sa ma credeti pe cuvant, varianta castigatoare este de departe motorul HDI. Mai silentios, mai performant, mai placut la condus, mai economic, incat imi pun sincer intrebarea: Citroen nu putea sa ofere un motor pe benzina mai in pas cu timpurile, mai pe masura efortului inmagazinat in C6?
Deplasarea este absolut uluitor de relaxanta, asa ca nu veti mai vrea sa va opriti. O masina rafinata, nonconformista, care va aduce un plus de prospetime in spatiul auto contemporan.
Citeste mai mult in ProMotor