Cousin VINNY
Eu zic ca nu. Americanii le-au inventat, asa ca de ce sa nu ne spuna ei cu ce se mananca? Exact cum, mai nou, Nürburgring-ul „dicteaza” ce comportament sa aiba limuzinele sportive din State. Cadillac era, in perioada in care nimeni nu auzise de Sports Utility Vehicle, masina preferata a pensionarilor din America. Pana cand producatorii l-au scos, intr-un tarziu, pe Eldorado din uz si au inceput un proces intensiv de repozitionare a marcii. „Intinerirea” a fost atat de reusita, incat, in materialele de presa Volvo, este prezentata drept un „exemplu de urmat”. Nu prea mai poti sa zici ca noi, europenii, nu avem ce invata de la americaniÂ…
In Romania, sa conduci un Cadillac este un fapt inedit. Cele mai multe asemenea modele au ajuns la noi pe cai private, dar de ceva vreme se pot cumpara printr-o retea autorizata (www.mit-motors.ro). Modelul nostru de test, SRX, a fost conceput in noul spirit de design. Multiple imbinari angulare definesc o personalitate inedita si puternica, subliniata de dimensiunile impresionante. La cat de mare este masina, n-ai zice ca are un coeficient aerodinamic de doar 0,37, fapt ce atesta ca mai exista ingineri la GM. Culoarea neagra si suprafetele vitrate, si ele intunecate, fac masina enigmatica. Dar pentru ca ansamblul sa nu para mortuar sau „gangsta”, s-a creat un contrast discret, prin cele cateva elemente cromate care inconjoara masina. Nu-mi vine in minte nici un termen cu care s-o compar, dar SRX are o cautatura rautacioasa si-si trambiteaza identitatea prin sigle de mari dimensiuni. Privind-o din spate, remarci imediat cele doua evacuari si faptul ca stalpii D sunt acoperiti de geamuri fumurii, dand impresia unui vizor de casca. Atunci cand se apasa pedala de frana, sunt dezvaluite stopurile cu LED-uri, care creeaza un efect vizual aparte. Interiorul este vast si foarte american, cu mici „influente” suedeze (ma refer aici la gurile de ventilatie get-beget Saab). Din fericire, Cadillac fiind totusi o marca premium, calitatea asamblarii este foarte buna, cu toate ca materialele puteau fi o ideea mai moi.
Citeste mai mult in ProMotor