Corollar auto japonez

13 02. 2002, 10:13
Compania Toyota a fost printre primele din Japonia ce a adoptat filozofia europeana in constructia de automobile, produsele sale ajungand astfel sa poata satisface inaltele standarde de pe piata europeana de profil. Toyota si-a asumat un risc enorm, ajungand in final sa se bucure de un

Compania Toyota a fost printre primele din Japonia ce a adoptat filozofia europeana in constructia de automobile, produsele sale ajungand astfel sa poata satisface inaltele standarde de pe piata europeana de profil.

Toyota si-a asumat un risc enorm, ajungand in final sa se bucure de un succes urias in Marea Britanie in segmentele mic si mediu de piata. Constructorul nipon a „penetrat” puternic piata europeana in ultimii zece ani cu modelele Carina E si Avensis, micul Yaris si ultimul model al celebrei Corolla.

Aceasta din urma, ajunsa acum la a noua generatie, a suferit puternice transformari si evolutii in ceea ce priveste designul si partea tehnica. Principalul scop al acestei remodelari este acela de a creste volumul vanzarilor pe plan global. Proiect foarte fezabil, de altfel, din moment ce noua Corolla arata acum mai bine decat niciodata!

Au trecut mai bine de 35 de ani de cand cea dintai Corolla, un model cu tractiune spate, a fost prezentata pentru prima oara pe piata. Dupa opt generatii, de la noua Corolla se asteapta acelasi succes comercial, ea fiind best seller-ul Japoniei. Cu ocazia prezentarii sale oficiale pentru presa europeana am avut ocazia de a testa noua Corolla la Malaga in Spania.

In designul noului model se regasesc trasaturile micii Yaris. Corolla vine cu o gama larga de versiuni de caroserie, 5 usi si 3 usi hatchback, berlina, monovolumul Verso si break. Telul principal al departamentelor de design si dezvoltare a fost acela de a construi o platforma cu ampatament mai lung si un grad de rigiditate ridicat. Rezultatul: o platforma cu 135 mm mai lunga decat precedenta (2465 mm), deci o masina mai spatioasa. Chiar si inaltimea este cu 85 mm mai mare decat cea a precedentului model (1385 mm).

O atentie speciala a fost acordata designului interior. Volanul, orificiile de aerisire si consola centrala sunt cele mai importante modificari aduse noului model. Dar ceea ce impresioneaza cel mai mult este calitatea finisajelor si a materialelor utilizate, noua Corolla avand, fara exagerare, un caracter de masina germana.

A noua generatie Corolla este echipata cu arhicunoscutele motoare VVT-I, cu puteri de 97 CP si 110 CP. Exista disponibile si doua dieseluri common-rail cu puteri de 90 si 110 CP.

La Malaga, am avut ocazia de a vedea si un model extrem, denumit Toyota T-Sport, absent din oferta oficiala a constructorului nipon. Dupa ani de zile in care compania japoneza nu a fost interesata de capitolul sporturi cu motor, Toyota revine la sectorul masini de performanta.

Odata cu lansarea seriei T-Sport, gigantul japonez echipeaza Corolla cu propulsorul de 1.8 VVTL-I, ce produce 192 CP, montat pe supersportiva Celica. La acest propulsor se ataseaza si o cutie de viteze cu 6 rapoarte, rezultand cea mai rapida Corolla de serie din istorie. Ea va fi personalizata fata de restul versiunilor, avand spoilerele fata-spate mai mari si grila radiatorului cu model fagure. In principiu, suspensia a ramas neschimbata, dar sistemul de franare beneficiaza de 4 discuri, rezultand o putere de oprire mai mare. ABS-ul si sistemul electronic de stabilitate VSC sunt oferite standard.

In timpul sederii noastre in Spania, a fost foarte dificil sa rezistam tentatiei de a testa Corolla T-Sport. Acest model iti ridica nivelul adrenalinei gratie performantelor de care este capabil, manevrabilitatii si stabilitatii sale. Dar atunci cand „turele” indicate pe bord sunt 6.000-8.000, simti un fior in stomac. In mod cert, soferii rapizi vor adora acest model.

Conform producatorului, noua Corolla poate fi echipata optional cu instrumentatie de bord Optitron, utilizata pe modelele Lexus, GPS si senzori de parcare (PAC). Sistemul din urma include si o camera video montata in spatele masinii ce transmite imagini pe monitorul masinii pentru o manevra de parcare sigura.

In cele din urma, Toyota a facut eforturi pentru a reduce costurile de intretinere si cele ale pieselor de schimb. Conform celor afirmate de constructor, costurile de reparatie survenite in urma unor accidente usoare la viteze mici (spoilerele) au fost reduse cu 50%.

Sursa: www.autoshow.ro