Recordul
lui Porumboiu este cu atât mai valoros cu cât acesta este numărul
maxim de trofee pe care îl poate cuceri un cineast la festivalul
clujean, a cărui competiţie oficială este destinată filmelor
realizate de regizori aflaţi la primul sau al doilea lungmetraj din
carieră.
Conceptul creativ al campaniei, gândit de TIFF în colaborare cu
agenţia de publicitate PROPAGANDA, se axează pe analogia
film-fotbal: pe vizualul oficial al festivalului, Corneliu
Porumboiu poartă pe tricou numărul 10, reprezentativ atât pentru
ediţia aniversară a festivalului, cât şi pentru statutul său de
„număr 10” al palmaresului TIFF şi, nu în ultimul rând, pentru
legăturile de familie ale regizorului cu sportul-rege.
În spiritul spoturilor TIFF de la ediţiile anterioare, clipul
oficial al festivalului parodiază un film clasic. De data aceasta,
la aniversarea a 10 ani de Nou Cinema Românesc şi la cea de-a zecea
ediţie TIFF, referinţele se schimbă radical: până acum, spoturile
festivalului au oferit variante autohtone ale unor titluri precum
Şapte ani de căsnicie, E.T., Poştaşul sună întotdeauna de 2 ori,
Nosferatu, Brokeback Mountain, Star Wars sau seria James Bond – în
campania-record din 2007. În 2011, filmul multipremiat care
reprezintă punctul de pornire pentru spotul TIFF este chiar
câştigătorul Trofeului Transilvania din 2006, „A fost sau n-a
fost”, filmul cu care Corneliu Porumboiu a câştigat pentru prima
dată cea mai importantă distincţie a
festivalului.