Copiii la culcare, vine reclama la suc!

Apropo.ro / 30.01.2006, 12:41
Copiii la culcare, vine reclama la suc!
Producatorii de bauturi racoritoare au anunțat ca vor interzice publicitatea care se adreseaza exclusiv copiilor, în încercarea de a evita înasprirea legislației din industrie. Masura este parte a unui cod de practica foarte amplu, pus la punct de catre Unesda, o asociație

Producatorii de bauturi racoritoare au anunțat ca vor interzice publicitatea care se adreseaza exclusiv copiilor, în încercarea de a evita înasprirea legislației din industrie.

Masura este parte a unui cod de practica foarte amplu, pus la punct de catre Unesda, o asociație care reprezinta interesele a mai multe companii producatoare de bauturi non-alcoolice, inclusiv Pepsi și Coca-Cola, a caror valoare pe piața se ridica la aproximativ 38 de miliarde de Euro.

Printre planurile asociației se numara și interzicerea comercializarii sucurilor în școlile primare, marirea pachetului de informații referitoare la valoarea nutritiva a anumitor bauturi, precum și organizarea de campanii publice pentru a promova un stil de viața sanatos.

Producatorii de soft drinks au fost presați sa cada de acord asupra înaspririi autoreglementarii pe plan european și America de Nord, pentru a nu risca masuri prohibitive din partea organismelor de control. În urma cu un an, Markos Kyprianou, comisarul Uniunii Europene însarcinat cu protecția consumatorilor, a avertizat jucatorii din industrie sa înceteze a mai face reclama junk food-ului și bauturilor racoritoare care conțin substanțe declarate nocive pentru organism.

Masura face parte dintr-un program mai amplu al Uniunii, ce are ca scop combaterea obezitații. Potrivit Comisiei Europene, 7 procente din bugetul pentru sanatate al Uniunii Europene se duce pe costurile pentru tratarea obezitații. British Medical Association, spre exemplu, spune ca o treime dintre baieți și a cincea parte dintre fete vor fi obeze pana în anul 2020.

Stephen Kehoe, membru al Unesda și vicepreședinte al departamentului de relații publice și guvernamentale al PepsiCo Europe, spune ca mișcarea producatorilor este de importanța majora: „Este pentru prima data cand marii producatori de bauturi racoritoare din Europa s-au reunit pentru a hotarî singuri asupra practicilor de marketing, în special asupra promovarii produselor în randul copiilor”.

La randul sau, Alain Beaumont, secretar general al Unesda, a declarat site-ului BeverageDaily.com ca grupul din care face parte a elaborat deja un sistem de monitorizare a restricțiilor din publicitate, care va intra în vigoare pana la sfarșitul acestui an.

De asemenea Unesda spune ca va dezvolta mai multe programe de calcul al caloriilor, odata cu lansatrea unor bauturi cu cat mai puține calorii. Potrivit unui document obținut de Financial Times înainte ca producatorii sa emita oficial vreun act cu masurile pe care le vor lua, aceștia se angajeaza sa nu mai publice ad-uri în tot ce înseamna media tiparite adresate copiilor. Același criteriu se aplica și pentru programele radio și TV și site-urile web pentru pentru copii, a caror audiența este majoritar formata din copii sub 12 ani. Un alt punct se refera la anularea programelor de sponsorizare în școli primare, singura excepție fiind cazurile în care conducerea școlii solicita expres acest lucru.

Gurile rele din domeniu spun însa ca aceste masuri nu fac decat sa formalizeze pur și simplu reglementarile pe care producatorii de bauturi non-alcoolice le-au adoptat deja. De exemplu, companiile Coca-Cola și Pepsi au încheiat în urma cu ceva timp un angajament voluntar, prin care promitea sa nu faca publicitate la bauturi racoritoare pentru copiii cu varste cu varste mai mici de 12 ani. Pe de alta parte, organizațiile nonguvernamentale care realizeaza campanii în domeniul sanatații au precizat ca bauturile racoritoare reprezinta una dintre cele mai întalnite cauze ce provoaca obezitate. Asta pentru ca o doza de suc, indiferent de marca, conține în medie aproximativ zece lingurițe de zahar, mai exact cantitatea de zahar pe care un adult ar trebui sa o consume pe parcursul întregii zile.

Afla de ce vor sa opreasca producatorii reclamele la sucuri numai din

Tags: