Concurenta italiana – Alfa Romeo 156 GTA

14 03. 2002, 11:13
Imediat dupa lansarea oficiala a modelului Alfa Romeo 156 GTA, colegul nostru de la Autocar, Peter Robinson, a facut un drive test cu acest M3 italian pe traseul ce gazduia cursele Targa Florio Alfa Romeo 156 GTA este testata de Peter Robinson pe traseul care pana in 1979 a gazduit

Imediat dupa lansarea oficiala a modelului Alfa Romeo 156 GTA, colegul nostru de la Autocar, Peter Robinson, a facut un drive test cu acest M3 italian pe traseul ce gazduia cursele Targa Florio

Alfa Romeo 156 GTA este testata de Peter Robinson pe traseul care pana in 1979 a gazduit celebrele curse Targa Florio. Alfa, ca si Ferrari a castigat opt curse pe acest traseu excelent pentru sportcar-uri. Din pacate testul GTA-ului italian s-a desfasurat decat pe o sectiune a traseului, ce masura in perioada desfasurarii curselor 71.7 Km.

Asfaltul traseului nu a fost suficient de rugos, asa ca Peter Robinson s-a putut bucura in voie de senzatiile unor derapaje controlate. Daca Alfa Romeo 156 GTA ce dezvolta o putere de 247 CP iti da aceasta senzatie, oare cum ar fi fost sa conduci pe acest traseu un Ferrari P4 sau o Alfa Romeo T33?

Cu o alura sportiva oferita de linia caroseriei si de jantele de 17 inci, Alfa Romeo 156 GTA parea la prima vedere o masina sport de strada cu tractiune fata, ce o data ajunsa pe un traseu de cursa nu se va transforma intr-o replica mai evoluata a vechilor modele GTA. Nimic mai neadevarat. O data intrat pe traseu, Peter Robinson a inceput sa simta febra celebrei competitii Targa Florio, a atacat virajele asa cum o fac pilotii si i-a fost suficient sa introduca maneta schimbatorului in treapta a treia pentru a atinge o viteza de varf pe traseu. Senzatia de a fi intr-o cursa Targa a fost accentuata si de cei 247 de CP ce si-au facut treaba din plin la iesirea din viraje.

Directia Alfei 156 GTA este extrem de precisa, masina reactionand la orice miscare a volanului foarte usor. Fata de celelalte modele 156, GTA beneficiaza de un cuplu si o transmisie imbunatatite. Nu are aceeasi tractiune ca Evo sau Impreza WRX, dar la bordul ei Peter Robinson nu a resimtit catusi de putin „doar” tractiunea fata, gratie prezentei ASR-ului care a domolit inca din fasa orice nervozitate a rotilor motoare, care s-au „incapatanat” sa nu rupa aderenta.

Cu cele 1410 kilograme ale sale Alfa 156 GTA este mai grea cu 55 kg decat sora sa 156 2.5V6, insa este destul de agila daca ne gandim ca a sprintat de la 0 la 100 km in 6.3 secunde.

Peter Robinson a fost dezamagit insa de sistemul de franare. Pedala actioneaza greoi si face dificila franarea progresiva. Clientii Alfa Romeo pot opta pentru o cutie manuala cu sase trepte sau pentru deja cunoscuta Selespeed. Cu grila joasa si imensa priza de aer frontala Alfa Romeo are o aparitie agresiva fiind un adevarat hot-rod. La interior privirea cade asupra bordului cu insertii de carbon si a scaunelor, acestea avand un design inspirat din lumea competitiilor auto.

Din pacate cei de la Alfa Romeo s-au decis sa realizeze doar 5000 de exemplare ale acestui model, pretul estimat situandu-se undeva in jurul valorii de 45.820 euro. GTA este cu peste 16.000 de euro mai ieftin decat BMW M3, principalul sau concurent pe piata. Alfa Romeo 156 GTA va vi disponibila pana la sfarsitul acestui an, asa ca cei de la BMW ar trebui sa se pregateasca pentru a face fata concurentei.

Sursa: www.autoshow.ro