Concepte de serie?

06 02. 2002, 14:52
Cum se trece din stadiul de concept-car in cel de model de strada si care sunt ultimele tendinte in materie de prototipuri ne spun cei de la General Motors. Anii trecuti General Motors uimea asistenta de la Salonul Auto de la Detroit cu exoticele concepte Chevrolet SSR, Hummer H2 si


Cum se trece din stadiul de concept-car in cel de model de strada si care sunt ultimele tendinte in materie de prototipuri ne spun cei de la General Motors.

Anii trecuti General Motors uimea asistenta de la Salonul Auto de la Detroit cu exoticele concepte Chevrolet SSR, Hummer H2 si Cadillac XLR. Anul acesta, ele au ajuns din nou in atentia publicului, dar nu ca prototipuri, ci ca masini de strada. Cea mai spectaculoasa transformare a suferit-o pick-up-ul SSR. La doi ani de la prezentarea proiectului, presa si publicul au putut face cunostinta cu masina pe care o vor vedea in curand ruland pe strada.

Tom Wallace, responsabilul GM pentru pick-up-uri a declarat: „Conceptul a avut un mare succes acum doi ani, dar multi s-au indoit ca General Motors va construi un asemenea autovehicul. Faptul ca aceasta versiune este foarte apropiata de concept dovedeste ca s-au inselat”. De la prima schita si pana la masina in „marime naturala” s-a scurs un interval de sapte saptamani.

SSR a fost proiectat intr-o maniera extrem de spectaculoasa, toate componentele fiind proiectate si testate in mod virtual pe computere, metoda ce a scurtat foarte mult timpul de fabricatie. SSR nu este o utilitara 100%, ci mai curand un hibrid intre un vehicul comercial si un hot rod de genul celor vazute prin clipurile formatiei ZZ Top. Constructorul sustine ca simpaticul Chevy poate fi un ajutor perfect la treburile gospodaresti, dupa care nimic nu te impiedica sa te urci in el pentru a merge la o intalnire.

Acum ramane de vazut daca iti poti permite sa te duci cu SSR-ul la o intalnire de afaceri. Mai curand este potrivit pentru o intalnire la iarba verde. Oricum, indiferent de modul in care va fi utilizat, Chevrolet SSR ramane o prezenta care va schimba probabil imaginea clasicelor pick up-uri americane.

La editia din 2002 a Salonului Auto de la Detroit, noile exercitii de design ale stilistilor de la GM se numesc Chevrolet Bel Air, Pontiac Solstice si Cadilac Cien si gurile rele spun ca ele vor avea aceeasi soarta ca si predecesoarele lor. Productia de serie le asteapta!

Asemeni lui Ford Thunderbird, Chevrolet Bel Air este un modern cabrio american ce foloseste codul genetic al galonatului Chevy Bel Air de la mijlocul anilor Ô50. Conform declaratiei lui Wayne Cherry, vicepresedintele departamentului de design al GM, Bel Air nu este doar un alt cabriolet, ci un concept ce incearca sa reinvie design-ul de la mijlocul anilor ’50, dar oferindu-i o infatisare moderna.

Privind exteriorul noului Chevy Bel Air calatorim putin in timp, ajungand cu adevarat la mijlocul anilor ’50, asta cu conditia ca ochiul sa nu fie atent la forma farurilor si a stopurilor, pentru ca acestea te duc cu gandul la viitor. Cu un finisaj impecabil si linii fluide, caroseria printului din Bel Air te face sa te indragostesti de el la prima vedere. Nota eleganta este completata de alura sportiva oferita de jantele din aluminiu de 18 inci. La interior noul Chevy cabriolet cu doua usi si-a depasit predecesorul oferindu-le celor patru pasageri un grad sporit de confort.

Pasagerii din spate pot intra acum mult mai usor in masina, spatiul de acces marindu-se considerabil.

Noul Bel Air este propulsat de un motor Vortec 3500 supraalimentat cu cinci cilindri in linie. Motorul cu bloc din aluminiu are o putere de 315 cai, iar cutia de viteze este automata cu patru trepte. Un buton de pe volan activeaza modulul de control al motorului, care permite modificari ale parametrilor aprinderii si alimentarii, cu scopul de a creste puterea propulsorului.

Pontiac Solstice este un concept complet functional care a avut nevoie de numai patru luni pentru a evolua de la un simplu desen pe planseta la ceea ce vedeti in fotografii. Motto-ul al celor de la Pontiac spune: daca vrei ca o masina sa fie iubita trebuie sa fie simpla, originala si frumoasa. Solstice indeplineste aceste calitati, asa ca succesul pare asigurat. Cu un design agresiv si o imagine de felina, roadsterul este o masina care nu poate trece neobservata. Bob Lutz, presedintele General Motors pentru America de Nord a declarat ca Solstice este roadsterul accesibil, executat la standarde globale dupa care tanjea piata americana.

Punctele forte ale roadsterelor sunt originalitatea si simplitatea. Liniile exterioare sunt puternice si bine definite, cu adevarat Pontiac. Culoarea gri, comuna mai ales roadsterelor europene jantele fata de 19 inci si cele spate de 20 accentueaza imaginea agresiva a Pontiacului Solstice. Interiorul este axat pe ideea de functionalitate, neimpresionand prin ceva anume, poate doar prin simplitate.

In dreapta volanului se afla un display pe care sunt afisate informatii legate de consum, de temperatura exterioara etc. Solstice este un roadster care in varianta de serie va costa 20.000$. Sufletul oricarui roadster este grupul motopropulsor, asa ca cei de la Pontiac au acordat o atentie deosebita acestui capitol. Solstice este propulsat de un motor de 2.2 litri DOHC cu patru cilindri ce dezvolta 240 CP. Cutia de viteze este manuala cu sase trepte, aceeasi pe care cei de la General Motors o folosesc la Corvette.

Suspensia din aluminiu, independenta, este imprumutata de la SUV-urile GM. Cei de la General Motors au urmarit ca proiectul Solstice sa fie creat cat mai aproape de o masina de serie pentru a putea sa apara cat mai curand pe piata. In primele schite concept-roadsterul de astazi era un coupe, designerul Franz Von Holzhausen gandindu-se in ultima clipa ca Solstice ar avea o infatisare mai placuta daca ar fi un roadster.

Insa nu a renuntat la ideea unui coupe, asa ca e posibil ca in viitor acest Pontiac sa mai aiba un frate.

Sursa: www.autoshow.ro