Complexul NATO

Apropo.ro / 07.02.2006, 10:58
Complexul NATO
Cretacicul industriei auto nu se suprapune deloc peste anii de pionierat ai acesteia. As zice chiar ca zilele de aur ale celor patru roti s-au consumat atunci, la inceputuri. Paradoxal, involutia e de gasit mai degraba venind inspre zilele noastre. Anul de gratie 1986, Salonul Auto

Cretacicul industriei auto nu se suprapune deloc peste anii de pionierat ai acesteia. As zice chiar ca zilele de aur ale celor patru roti s-au consumat atunci, la inceputuri. Paradoxal, involutia e de gasit mai degraba venind inspre zilele noastre.

Anul de gratie 1986, Salonul Auto de la Bruxelles. Lumea asista la lansarea primului vehicul care se face vinovat, spun multi, de alterarea codului genetic al fenomenului 4×4, Lamborghini LM 002. Probabil ca modelul ar fi ramas un simplu exercitiu de stil, daca nu ar fi existat persoane ca H.R.H. King Hassan of Morocco – primul client –, ori ca armata saudita, care a comandat 40 de asemenea vehicule, echipate cu mitraliere, pentru paza frontierei.

Daca tinem cont de clientela, nu trebuie sa ne mai mire faptul ca lista de optionale era practic infinita. La cererea unui client, pe un model a fost montat un propulsor de 7 litri, construit de Lamborghini pentru barcile cu motor – fapt care i-a inspirat si pe altii. A existat si o versiune combi, dar aceasta nu a intrat in productie. Vehiculul era echipat cu pneuri Pirelli Scorpion create special pentru el, iar caroseria era produsa si asamblata in Spania. Cu toate acestea, mici retusuri se impuneau la fiecare model, calitatea lasand de fiecare data de dorit. Productia s-a oprit in 1992, pana atunci fiind comercializate aproximativ 328 de unitati. A fost si va ramane probabil cel mai exclusivist si exotic tot-teren din toate timpurile. Un model second-hand in stare perfecta poate fi achizitionat astazi contra sumei de aproximativ 100.000 USD.

Hummer H1

Daca cineva ar face o radiografie a… patriotismului american, sigur ar descoperi pe negativ silueta unui HUMVEE. Acest lucru este valabil, totusi, doar pentru o anumita parte a populatiei, pentru ca multi continua sa se identifice cu profilul celebrului Willys. Aparitia simbolului H1 pe radiografia respectiva este legata de data de 22 martie 1983, cand armata americana a dat castig de cauza proiectului celor de la AM General Division of LTV Aerospace and Defense (AM General Corporation). Valoarea contractului a fost de 1,2 miliarde USD. Versiunea civila a debutat in 1992, un rol esential in a face sa se intample acest lucru jucandu-l actualul guvernator al Californiei.

Nu-i vom ridica altar mastodontului, prezent pe piata doar gratie memoriei alterate a unor persoane care au uitat ca s-au nascut cu ceva intre picioare.

De ce sa nu cumparam un H1:

1. Inlocuirea unui cauciuc presupune luarea unui concediu.

2. Latimea de peste 2 metri necesita abilitati exceptionale la volan, fie ca este vorba de intrarea in trafic, de parcare sau de introducerea masinii in garaj.

3. Asigurarea, intretinerea si consumul sunt trei probleme care l-ar descuraja si pe Bill Gates.

4. Este de preferat ca vehiculul sa fie condus dupa protejarea exceptionala a urechilor, caci are o afinitate deosebita pentru decibeli.

5. Are un pret de achizitie exorbitant, intretinerea e scumpa si pretentioasa, necesitand personal calificat, greu de gasit.

6. Vizibilitatea la volan este similara cu cea pe care o ai intr-un autobuz de transport in comun la orele de varf.

7. Pot fi imbarcate maximum 6 persoane, si asta doar daca este comandat un al treilea rand de scaune, fapt ce presupune sacrificarea portbagajului; confortul este apropiat de cel cazon.

8. Demararea si oprirea sunt sinonime cu eternitatea.

9. Sarcina maxima utila este redusa in raport cu dimensiunile.

10. Optionalele sunt extrem de scumpe si nu reusesc sa modifice semnificativ conditiile de la bord.

Citeste mai mult in ProMotor

Tags: