Compania Colgate-Palmolive a realizat, anul trecut, în România, vânzari în suma de 950 de miliarde lei, în creștere cu peste 40% fața de rezultatele obținute în 2000, potrivit datelor furnizate de companie.
„Cele mai importante investiții pe care le-am realizat au fost în reclame. În ultimii cinci ani am investit în publicitate aproximativ 36 de milioane $. Ne vom concentra în continuare pe acest segment, însa nu vom putea deveni primii pe piața reclamei din cauza companiilor de telefonie mobila, care cheltuiesc sume imense pentru promovare”, a declarat ieri Roger Calmeyer, președinte și director general al Colgate-Palmolive România.
Calmeyer a adaugat ca societatea a realizat profit în toți cei zece ani de când este prezenta pe piața româneasca, însa evitat sa ofere cifre exacte. Colgate-Palmolive România este lider pe piața produselor de larg consum, iar 50% din gama comercializata se realizeaza la Brașov.
Pe segmentul de pasta de dinți, marcile Colgate și Supercristal dețin 70% din piața româneasca, susține compania. De asemenea, vânzarile produselor Protex și Palmolive reprezinta 20% din piața sapunurilor lichide și solide, iar cremele de ras Palmolive și D’Amas au o cota de piața de 70%.
Colgate deține o poziție dominanta și în domeniul antiperspirantelor solide, cu vânzari reprezentând 50% din toalul pieței și al produselor de îngrijire a locuinței, unde Axion acopera o treime din piața. Președintele Colgate-Palmolive România a anunțat ca societatea intenționeaza ca, în 2003, sa puna în funcțiune, la Brașov, o noua linie de producție pentru creșterea capacitații de fabricație.
Colgate a închis în 1999 capacitațile de producție și stocare din București, considerând ca este mai eficient sa importe din Turcia cea mai mare parte a produselor realizate în Capitala. „Colgate este o companie multinaționala și fabricam produse acolo unde este mai eficient pentru companie, inclusiv pentru consumatori. În esența, cu cât producem mai mult cu atât este mai ieftin, pentru ca prețul pe unitate scade, însa am ajuns la concluzia ca acele produse erau mai ieftine daca le importam”, a precizat Calmeyer.
Pâna în 1996 -1997, compania a distribuit și detergenți pentru uz casnic, însa o data cu apariția pe piața româneasca a companiilor Unilever și Procter&Gamble a renunțat la aceasta activitate. „Acest domeniu nu reprezenta o activitate de baza a companiei și am preferat sa ne concentram pe alte produse”, a adaugat președintele companiei.
Colgate-Palmolive este lider mondial în fabricarea produselor de larg consum pe care le vinde în peste 200 țari și teritorii din întreaga lume, sub marci cum ar fi Colgate, Palmolive, Protex, Mennen, Ajax și Axion. Grupul american realizeaza în prezent o cifra anuala de afaceri de 9 miliarde de dolari.
Colgate a intrat în România în 1992, fiind prima companie multinaționala care a realizat o investiție pe piața româneasca. Pe plan monndial, profitul net al grupului Colgate-Palmolive Co. a crescut cu opt procente în primele trei luni ale anului, la aproape 290 de milioane de dolari, nivel superior estimarilor companiei, în vreme ce vânzarile sale au stagnat, cifrându-se la 2,2 miliarde de dolari.
Ca volum, vânzarile grupului au fost cu 2,5% mai ridicate pe primul trimestru, situându-se sub așteptarile analiștilor.
În America de Nord, piața care contribuie cu 26% la vânzarile totale ale companiei, încasarile au crescut cu 3,5%, în vreme ce profitul operational al diviziei a urcat cu 13%.
Pe piața europeana, vânzarile grupului, reprezentând 20% din cifra totala, s-au redus cu un procent, dar volumul vânzarilor a urcat cu patru procente, iar profitul operational s-a majorat cu 12%.
Ovidiu TempeaZIARUL FINANACIAR