Documentarul “Colectiv”, de Alexander Nanau, a fost nominalizat la Critics Choice Awards, în categoria „cel mai bun film străin”. Pelicula, desemnată, duminică, cel mai bun documentar de Toronto Film Critics Association și de London Critics’ Circle, își continuă astfel parcursul ascendent în acest sezon al premiilor cinematografice.
Prezentat în premieră la Festivalul de Film de la Veneția 2019, „Colectiv” este propunerea României pentru o nominalizare la premiul Oscar pentru cel mai bun lungmetraj internațional în 2021, gala urmând să aibă loc pe 25 aprilie. „Colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul Colectiv, care a avut loc pe 30 octombrie 2015. Urmărind jurnaliști, victime și oficiali guvernamentali, documentarul oferă o prezentare a impactului puternic pe care îl are jurnalismul de investigație.
Filmul „Mank”, de David Fincher, cu Gary Oldman în rolul principal, a primit 12 nominalizări la Critics Choice Awards. Lungmetrajul despre coscenaristul clasicului film „Citizen Kane” Herman Mankiewicz a fost nominalizat, printre altele, la premiile Critics Choice pentru cel mai bun film, cea mai bună imagine, cel mai bun regizor, cel mai bun actor (Gary Oldman) și cel mai bun rol secundar feminin (Amanda Seyfried).
„Minari”, de Lee Isaac Chung, povestea semiautobiografică a unei familii coreene care se mută în Arkansas în anii 1980, s-a situat pe locul al doilea în topul nominalizărilor, cu zece, inclusiv pentru cel mai bun film, cel mai bun lungmetraj străin, cel mai bun actor (Steven Yeun) și cel mai bun rol secundar feminin (Yuh-Jung Youn).
„Ma Rainey’s Black Bottom”, cu Chadwick Boseman și Viola Davis, a obținut opt nominalizări, în timp ce „News of the World”, de la Paul Greengrass, cu Tom Hanks, a obținut șapte.
De asemenea, la ediția de anul acesta a prestigioasei gale, platforma de streaming Netflix a înregistrat un record, după ce a obținut patru nominalizări în categoria „cel mai bun film”. Este vorba despre „Da 5 Bloods”, de Spike Lee, „Ma Rainey’s Black Bottom”, de George C. Wolfe, „Mank” și „The Trial of the Chicago 7”, de Aaron Sorkin.
De altfel, serviciile de streaming au dominat nominalizările pentru cea de-a 26-a ediție a Critics Choice Awards. Netflix a primit în total 46 de nominalizări pentru filmele sale, iar, combinat cu cele 26 obținute pentru producțiile TV anunțate luna trecută, ajunge la un total de 72 de selecții, un record pentru un producător, studio sau platformă de streaming.
A24 a fost al doilea cel mai nominalizat producător de film, cu 14, iar Amazon Studios s-a situat pe locul al treilea, cu 13. În ceea ce privește producția combinată de film și TV, HBO a fost al doilea cel mai nominalizat, cu 24, iar Amazon Studios a obținut 18 în total.
Cu o nominalizare pentru cel mai bun rol secundar, din filmul „The Father”, Olivia Colman este singura persoană selectată atât pentru munca în cinema, cât și în televiziune. Colman a mai fost nominalizată pentru rolul din serialul „The Crown”.
De asemenea, Chadwick Boseman devine primul actor care a primit două nominalizări postum în același an. Actorul, care a murit anul trecut, a fost nominalizat pentru rolurile din „Da 5 Bloods” și din „Ma Rainey’s Black Bottom”. Totuși, el nu a fost singurul care a primit două nominalizări, Trent Reznor și Atticus Ross fiind amândoi selectați pentru cea mai bună coloană sonoră, pentru filmele „Mank” și „Soul”. Andra Day este, de asemenea, unul dintre compozitorii nominalizați pentru piesa „Tigress & Tweed” din “The United States vs. Billie Holiday”, alături de selecția ei pentru cel mai bun rol principal feminin din același film.
Din cauza pandemiei, gala Critics Choice Awards va avea un format hibrid, fizic/ virtual. Ceremonia, găzduită de Taye Diggs, va avea loc pe 7 martie.
Anul trecut, „Once Upon a Time… in Hollywood”, de Quentin Tarantino, a fost desemnat cel mai bun film.
CITEȘTE ȘI: “Colectiv”, de Alexander Nanau, premiat de criticii din Londra și Toronto
“Colectiv”, “Nomadland” și “Minari”, printre filmele nominalizate la Independent Spirit Awards
Gary Oldman, despre rolul din „Mank”: Sunt eu acolo, fără niciun artificiu
Foto: Profimedia Images