CLS Ãœber Alles
Daca fortam putin lucrurile, putem spune ca Mercedes Benz a inventat automobilul, chiar daca „vinovat” de acest lucru s-a facut domnul Daimler. Poate afirmatia ii va deranja pe multi, dar cam acesta este adevarul. Debutul a fost o chestiune de sansa.
Greul a venit abia apoi, cand constructorii s-au vazut nevoiti sa reziste provocarilor concurentei. Onorabil este ca au facut acest lucru cu brio, in timp ce multi dintre adversarii lor se regasesc astazi doar in enciclopediile auto.
Mercedes Benz se poate lauda ca a reusit sa influenteze si industria auto mondiala de data recenta. In 1993, isi faceau loc in gama clasele A si M. Ceilalti constructori au privit, le-a placut ce au vazut si si-au spus ca nu-i bine sa-i lase pe cei din Stuttgart sa-si traga partea leului singuri, asa ca au venit cu modele concurente. Apoi au revitalizat conceptul de roadster cu SLK.
Simtind ca adie un aer de monotonie, sefii de la Mercedes si-au condamnat designerii la creatie. Acest lucru putea fi benefic sau nu. O vreme, nemtii au plimbat pe la saloanele auto un concept-car caruia ii spuneau Vision CLS. Audienta a fost extaziata – si pe buna dreptate –, iar acest lucru i-a determinat pe ce de la Mercedes sa creada ca este timpul pentru ceva absolut nou.
Asa s-a ajuns in mare sa se produca Mercedes Benz CLS – primul coupe cu patru usi. Simt ca aici lucrurile incep sa-mi scape de sub control, nu mai sunt sigur, intru in panica. Coupe cu patru usi? Ma duc la la dictionar, dar nu gasesc asa ceva nici macar la erata. Atunci merg pe mana neamtului – tot el ne-a invatat odata si ce inseamna automobilul, poate a venit vremea sa fim din nou elevi.
Voi abandona pentru moment filosofarea pe marginea subiectului „coupe cu patru usi” si voi prezenta masina. In cazul noii clase CLS, putem vorbi de un design elaborat, de o atentie remarcabila acordata detaliilor si de un pas inainte in evolutia imaginii urmatoarelor modele Mercedes. CLS renunta la tema celor doua faruri independente sau asociate in functie de diversi algoritmi.
Linia caroseriei are tuse de sportivitate si de forta. Singurele elemente care deranjeaza pentru a putea vorbi de un coupe veritabil sunt portierele spate, fiindca altfel aceasta masina are o linie seducatoare. Interiorul confirma mult mai bine titulatura de coupe. Desi dimensiunile exterioare te-ar putea face sa crezi ca cinci persoane se pot lafai in voie la bordul CLS, aflati ca nemtii au rezervat invitatilor doar patru locuri.
Despre dotarile interioare nu vorbesc, pentru ca ma enervez. Ai la dispozitie, in cazul in care vrei sa achizitionezi un CLS, tot ce iti doresti si ce nu. In cazul unui coupe, primordiale sunt motorizarile.
Pentru moment, Mercedes Benz ofera doar doua propulsoare, ambele pe benzina. Primul este un V6 de 3.498 cmc, care furnizeaza 272 CP, suficienti, se pare, pentru a atinge 100 km/h in 7 secunde. Daca nu-ti ajung cei 272 CP, poti opta pentru CSL 500. Adica un V8 de 4.966 cmc, 306 CP, 460 Nm. Reprizele vor fi sensibil mai bune, 0-100 km/h in 6,1 secunde si viteza maxima de 250 km/h (limitata electronic).
Cei de la Mercedes au vrut sa mixeze eleganta si spatiul interior ale unui S Class cu dinamica si agilitatea unui CL. A rezultat o masina frumoasa, eleganta, sexy si controversata, asa cum ii sta bine unei vedete. Cel putin din punctul meu de vedere, controversata este si va ramane. Daca atunci cand m-am nascut ar fi existat notiunea de coupe cu patru usi, nu as mai fi astazi atat de iritat. Am un prieten care sustine ca progresul, in industria auto-moto, s-a oprit undeva intre anii Â’40-Â’50 ai secolului XX. Nu pot spune ca are dreptate, mai degraba l-as banui de gandire retrograda, dar cand sunt pus sa admir faptele de arme ale unor constructori, tare imi vine sa ma inscriu in „clubul” lui.
Astazi, este vorba de cei de la Mercedes Benz. Maine, cineva va dori sa creeze primul combi cabrio, poimaine, altcineva va produce.
ProMotor