Clișeu sau inovație, numai bani sa fie!
Nu se blazeaza, ci așteapta o alta campanie sau un alt client… „Noi, creativii, avem un prim lucru în cap: produsul trebuie vandut și clientul trebuie sa fie mulțumit. Asta nu înseamna ca ideea de creativitate nu este obligatorie. S-a dovedit, prin studii, ca spoturile și campaniile creative vand mai bine”, e de parere Dan Amariei, senior copy la agenția de publicitate Ogilvy & Mather.
Totuși, sunt destul de puțini clienți care au curaj sa mearga pe mana unei idei creative, daca nu au încredere ca e eficienta. Daca produsul vinde, înseamna ca își face treaba pentru ei.
„Se poate întampla ca ei sa puna virgula înainte și dupa „și”, iar reclama sa apara așa pe post. Deși apar frustrari pe tema asta, nu cred ca mi-aș da demisia numai pentru ca nu e o chestie inteligenta, pe care eu am scos-o”, comenteaza Amariei.
Liderii pieței de advertising din Romania – cei de la Leo Burnett și McCann Erickson – sunt de parere ca în agențiile lor creativitatea și comercialul merg mana în mana. Pentru ca „noi asta facem: vindem creativ, ne folosim ingeniozitatea. E un mijloc prin care nu ai cum sa nu te impui pe piața. Cat timp creativitatea e relevanta și campania e mai eficienta și vinde mai bine! Dar, daca faci ca ceilalți, vinzi la fel ca ei. În schimb, daca te deosebești de clișeu, daca ieși în evidența, te rupi și te detașezi în caștigator – de bani, vizibilitate, respect”, așa cum spune Bogdan Naumovici, CEE Europa Centrala și de Est la Leo Burnett.
Sau… „chiar și în cazul unei promoții (catalogata din start drept ceva