Clasamentul vânzărilor de telefoane după pandemie
Între iulie şi septembrie, s-au vândut 353,6 milioane de telefoane, „doar” cu 1,3% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului 2019, potrivit datelor de la International Data Corporation (IDC). Compania de analiză a pieţei de tehnologie mobilă Canalys oferă date similare şi plasează numărul de unităţi care au fost distribuite în magazinele din întreaga lume la 348 milioane între iulie şi septembrie.
Pe lângă această schimbare de tendinţă, al treilea trimestru al acestui an complicat a adus variaţii în clasamentul vânzărilor pe producători, condus de Samsung. Iată care sunt primii cinci:
1. Samsung
Impulsul puternic din partea companiilor chineze a slăbit poziţia Samsung în ultimii doi ani, până la punctul în care în iunie a devenit al doilea producător în vânzări după o scădere de 27,1% faţă de al doilea trimestru din 2019 (în care a fost lansat modelul de telefon Samsung Galaxy S20). În al treilea trimestru, compania coreeană a înregistrat un profit trimestrial record, în mare parte datorită creşterii cererii de telefoane mobile (în special în India) şi componente, precum şi a unei schimbări de management.
Samsung se aşteaptă ca recuperarea să aibă loc în a doua jumătate a anului. De asemenea, îşi propune să crească vânzările la modelele mid-range.
2. Huawei
În perioada aprilie – iunie a acestui an, compania chineză a fost cel mai mare producător de telefoane mobile din lume. Acest lucru în ciuda problemelor cauzate de sancţiunile Statelor Unite, care au determinat Huawei să nu poată utiliza nicio aplicaţie Google. De fapt, a lansat deja modele precum Mate 40 Pro, fără servicii Google şi îşi pregăteşte propriul sistem de operare. În cea mai economică gamă, marca chineză a prezentat Huawei P Smart 2021.
În al doilea trimestru al anului, vânzările sale au scăzut cu 6,8% comparativ cu aceleaşi luni din 2019, dar creşterea vânzărilor din China a compensat scăderea din alte ţări. În al treilea trimestru al anului, Huawei a vândut 51,9 milioane de telefoane în întreaga lume, cu 22% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului 2019.
3. Xiaomi
În al treilea trimestru al anului, a înregistrat o creştere spectaculoasă a vânzărilor (42% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, după scăderea de 21,5% înregistrată în cele mai dure luni de închidere). Ultimele modele lansate de Xiaomi sunt: Mi 10T Pro şi Mi 10T Lite, Redmi Note 9 Pro şi Poco F2 Pro, ultimele două din gama medie.
4. iPhone
Compania americană a suportat mai bine al doilea trimestru datorită creşterii vânzărilor în China şi lansării iPhone SE. În al treilea trimestru, a lansat iPhone 12 şi iPhone 12 Pro.
Între iulie şi septembrie, a vândut puţin peste 41 de milioane de terminale, ceea ce reprezintă cu 10,5% mai puţin decât în al treilea trimestru al anului 2019, lucru care probabil are legătură cu întârzierea anunţului iPhone 12 (iniţial aşteptat în septembrie şi care a avut loc în cele din urmă la mijlocul lunii octombrie). Acest nou model a fost bine primit de consumatori, ceea ce duce la prognozele că vânzările de telefoane Apple vor creşte în acest trimestru.
5. Vivo
A fost ultimul producător chinez de dispozitive mobile care s-a extins în Europa şi a făcut-o într-un mod mare. Cel mai recent model lansat este Vivo X51 5G.
Din nou, pieţele asiatice (în principal India şi China) s-au aflat în spatele succesului său în al treilea trimestru, cu 31,5 milioane de telefoane vândute, reprezentând o creştere de 4,2% de la un an la altul.
În Europa companiile care au crescut cel mai mult sunt Oppo şi Xiaomi
Datele publicate de Canalys corespund primelor cinci locuri ale IDC şi adaugă Oppo pe locul şase, cu 31,1 milioane de unităţi, urmat de Realme (15,1 milioane), Lenovo (10,2 milioane de unităţi) şi Transsion (8,4 milioane), producătorul chinez care s-a concentrat pe piaţa africană emergentă.