Renault a decis sa opereze un face-lift gamei Clio pentru 2004. S-au schimbat nivelele de finisare si dotare si a aparut o noua motorizare diesel extrem de interesanta: 1.5 dCi 100 CP. Iata impresiile de la primul drive-test cu noul Clio dCi.
Motorizarea de 1.5 dCi este deja binecunoscuta pe modelul Clio. 65 si apoi 80 CP l-au confirmat ca fiind o referinta in domeniu. Pentru Renault nu a fost destul si au marit puterea acestui propulsor la 100 CP. Cuplul a atins si el valori impresionante: 200 Nm disponibili inca de la 1900 rpm. Ca fapt divers acelasi cuplu il ofera si sportivul Clio RS dar la 5250 rpm. Deci daca doriti o parte din senzatiile pe care le ofera Clio RS dar fara prea multe opriri la benzinarie, atunci Clio dCi 100 CP este pentru dvs. Detalii despre noul Clio RS de 182 CP in numarul viitor in cadrul unui drive-test detaliat.
De afara, se observa cateva modificari estetice pe care Renault le-a operat pe toata gama Clio pentru 2004. Calandrul afiseaza acum bare orizontale iar priza de aer are o forma rotunjita. Daca vreti sa recunoasteti noul model, uitati-va la inscriptiile dCi de pe portiere. Daca acestea sunt scrise cu albastru, va aflati langa un dCi de 100 CP. La interior, plansa de bord a adoptat un look asemanator cu cel de la Megane iar schimbatorul de viteze are o forma noua inspirata tot de la Megane. De fapt pentru propulsorul de 100 CP dCi, a fost grefata cutia de viteze cu cinci trepte de la Megane. In rest clientul are acum posibilitatea de a alege intre trei ambiante interioare (Authentique, Dynamique, Privilege) si cinci nivele de finisare (Pack, Confort, Confort Pack Clim, Sport si Luxe).
In mers, propulsorul 1.5 dCi 100 CP adauga o functionare rotunda, mai elastica la care se adauga o insonorizare mai eficianta a habitaclului. Astfel, conducatorul are la dispozitie resurse inca de la turatii joase, cuplul maxim de 200 Nm fiind atins la doar 1900 rpm. Extrem de placut la utilizare, noul propulsor ofera reprize impresionante. In treapta a 4-a, Clio dCi 100 CP are nevoie de 10 secunde pentru a ajunge de la 80 la 120 km/h si 14 sec. in treapta a 5-a. Infuzia de putere a fost posibila prin adoptarea unei turbine cu geometrie variabila si a unui sistem common-rail de generatia a doua. De asemenea, pistoanele sunt diferite fata de cele folosite la varianta de 80 CP. Un aport important la noile performante a adus si cutia cu viteze cu 5 trepte adusa de la modelul Megane. Nu este prevazuta o cutie cu sase trepte, constructorul motivand ca aceasta este prea voluminoasa pentru caroseria micului Clio. Am condus un Clio dotat cu noul motor atat pe drumuri virajate de munte cat si pe autostrada. Cand vine vorba de viraje, elasticitatea noului motor este extraordinara, treapa a 3-a fiind suficienta.
Astfel dotat si infrumusetat, Clio nu mai are nici un complex sa infrunte concurenta. Peugeot 206 HDI 2.0 90 CP si Skoda Fabia 1.9 TDI 101 CP au acum un concurent puternic in persoana modelului Renault Clio dCi 100 CP. Ramane de vazut pretul la care noul model va fi oferit pe piata romaneasca. Clio dCi 100 CP va fi lansat in Romania in al doilea trimestru al anului in curs.