Câteodată, o invenție începe ca un simplu „gând”, dar când vine vorba de avioane, „gândul” ăsta este printre cele mai vechi ale omului. Ideea de zbor a fascinat oamenii din timpurile străvechi.
Una din legendele noastre ni-l înfățișează pe Icar, cel care și-a prins aripi cu ceară și și-a luat zborul către Soare, însă, cu cât se apropia mai mult, ceara din jurul aripilor s-a topit lăsându-l să cadă și să moară. Icar este un simbol al omului care încearcă mereu să-și depășească limitele și să atingă noi culmi.
Leonardo Da Vinci este un alt inventator care a făcut schițe ale unui aparat de zbor, dar alături de el mai sunt și alți inventatori și alți visători care au avut in minte această idee, în urmă cu câteva sute de ani.
Primele aparate de zbor nu aveau putere, erau mai mult zmee sau planoare, dar nimeni nu se gândise până acum la un aparat „mai-greu-decât-aerul” și care să fie echipat cu propriul său motor. Primul om care a demonstrat că se poate a fost profesorul Samuel Langley, secretar al Institutului Smithsonian din Washington D.C.
Langley a construit două aparate, fiecare de câte 3.5 metri lățime și 4.5 metri lungime, echipate cu motoare pe aburi. În 1896, aceste două modele au efectuat primul zbor. În 1903 profesorul Langley și-a testat aparatul la o scară mai mare decât predecesoarele, dar fără prea mare succes, aparatul prăbușindu-se imediat.
În 17 decembrie 1903, Orville și Wilbur Wright au reușit să construiască primul aparat „mai-greu-decât-aerul” echipat cu propriul său motor. Pe aeroportul Kitty Hawk din Carolina de Nord au reușit un zbor de 30 de metri în 12 secunde, și un al doilea zbor de 260 de metri în 58 de secunde. Avionul se năștea!