„Pur si simplu nu exista nimic cu care sa se compare!” afirma Dieter Zetsche, Presedintele lui Chrysler Group, referindu-se la Pacifica. Definita ca un Sport Tourer, Pacifica este un van cu o dotare premium.
Constructorul insista asupra dotarilor cu adevarat de exceptie: sistem de navigatie, sistem audio digital sorround Infinity Intermezzo 5.1, radio satelit SIRIUS, CD/DVD changer cu 6 discuri in bord si comunicare hands free Uconnect. Zetsche adauga: „Suntem siguri ca Pacifica va revolutiona segmentul premium asa cum Chrysler PT Cruiser a facut-o pentru segmentul mic!” Evident, trebuie sa intelegem ca dl. Zetsche se refera la standardele americane unde mic si mare nu sunt la fel de „mici” si „mari” precum cele europene…
Pacifica este un van cu dimensiuni speciale. Atunci cand te sui intr-un SUV, trebuie sa te ridici in sus, iar ca sa te asezi intr-o masina mica trebuie sa cobori. Ei bine, in Pacifica nu trebuie nici sa cobori nici sa urci, trebuie doar sa intri, fiind la acelasi nivel cu tine. Adica „just – across” cum spun americanii. Exteriorul inspira incredere si soliditate. Iar interiorul este o confirmare a impresiei generale. Avem 6 locuri „first class” dupa cum sustine producatorul, dispuse 2?2?2 cu ultimele doua randuri pliabile pentru a crea spatiu in functie de necesitati. Avem un interior generos, dar nu atat de mult pe cat am astepta de la un van clasic. Este si intentia lui Chrysler de a crea un mediu interior special, multifunctional, de calitate dar nu neaparat o sala de conferinte ca intr-o duba. O familie cu 2-3 copii este cea mai fericita de un asemenea automobil. Are scaune individuale pentru fiecare copil – deci nu se cearta intre ei pentru spatiu – are o consola intre scaune ce permite si sa te mai joci o carte sau sa te uiti la DVD.
Pacifica beneficiaza de motorul de 250 CP de pe 300 M. Cuplat la o cutie automata in 4 trepte cu AutoStick (denumire americana pentru secventiala), propulsorul este ok pentru dimensiunea acestui Sport Tourer. Drumurile din Michigan – cam la fel de bune ca ale noastre – nu ne-au permis sa rulam la viteze prea mari sau sa incercam Pacifica in situatii limita. De altfel, nici nu are o asemenea destinatie, de masina cu pretenti sportive de vreun fel. In schimb am vazut cum face fata la gropi si am ramas placut impresionati. Daca tractiunea fata nu este suficienta, noul Sport Tourer poate fi livrat si in versiunea awd, ce poate rezolva si problema de miscare pe timp de iarna (cu conditia sa pui anvelope de iarna).
Una peste alta, Pacifica ne-a facut o impresie foarte buna. Chrysler sustine ca anual 2,7 mil de oameni migreaza in triunghiul SUV, minivanuri si sedanuri. Acum Pacifica este o oferta noua si intersanta cu valori premium. Aparitia lui Mercedes Vision GST nu face decat sa confirme aceasta tendinta „de familie”, dar si sa ridice intrebarea: oare cu ce va veni in plus Merc-ul pentru a fi sensibil peste Pacifica, un produs aproape premium?