Chrysler se afla intr-un amplu proces de repozitionare a imaginii pe piata mondiala. Chiar daca nu este o masina de volum, cu care sa-si rezolve cifrele de vanzari, Crossfire (de altfel ca si 300 C) reprezinta cel mai bine noul look, caracterizat prin „intoarcerea capului”: atunci cand oricine le vede, o face.
Noua imagine are meritul de a fi originala si se inspira din trecutul marcii. Daca ne uitam la noul Crossfire avem forme nemaintalnite in lumea actuala a roadsterelor. Capota este dominata de cele 6 santuri longitudinale, oferind partii frontale impresia de corp sculptat. Masina este traversata de o „coloana vertebrala” centrala, similara coloanei reptilelor. Nervura pleaca de la bara fata, continua pe capota, la interior „intra” pe bord si chiar pe schimbatorul de viteze de la cutia manuala, anungand pe capacul portbagajului pana la bara spate.
De altfel, spatele masinii este inspirat din lumea barcilor, fiind izbitor de similar si nu este doar o intamplare. Folosind asemenea similitudini, constructorul american vrea sa induca noua imagine, undeva spre premium a masinilor sale. Partea laterala este si ea interesanta. Din spate spre mijlocul masinii pornesc suprafete intr-o anumita forma pentru a se intalni cu suprafetele plecate dinspre fata cu un alt algoritm artistic.
Acestea se intalnesc undeva in prima treime a masinii, oferind un design unic. „Intalnirea acestor suprafete a dat numele Crossfire” ne explica Ralph Gilles, directorul unui studio de design al lui Chrysler. Este ca si cum un front al unui incendiu se intalneste cu altul – avand alte forme – si au o contopire impresionanta!
Interiorul noului roadster este la fel de spectaculos ca exteriorul si respecta cerintele unui design „turing head”. Numai ca – spre deosebire de exterior – este inspirat direct din vechiul SLK. Recunoastem imediat consola centrala, iar daca culoarea cromului este spectaculoasa, senzatia de plastic ieftin nu prea da bine in context.
Daca ne uitam la capacul schimbatorului de viteze manual – de departe cea mai buna optiune – are un design foarte ok (inclusiv nervura centrala, parte din coloana vertebrala…), dar la pipait realizezi ca este „cheap”, parca nu face parte din imaginea pe care vrea sa o comunice.
Cand spui roadster, spui acoperis textil. Ceea ce este si cazul lui Crossfire, chiar daca sora Mercedes foloseste un acoperis hard retractabil. Gilles: „Am optat pentru aceasta varianta pentru a reusi un design spectaculos si o greutate mai mica!” Adica, riguros filozofia lui BMW in domeniu. Mai surprinzator este mecanismul semiautomat de pliere. Intai trebuie sa tragi de un levier pentru a ridica circa 15 cm acoperisul textil, dupa care – in circa 22 sec – cu un buton acoperisul se ascunde in portbagaj.
Este destul de neobisnuit daca ne uitam in segment unde – aproape ca o regula – totul este complet automat si fiecare constructor se bate pentru secunde mai putine – recordul fiind undeva la 16 sec. Pe de alta parte, ce ramane dupa pliere reprezinta una din cele mai frumoase reusite in design, spre meritul designerilor de la Chrysler.
Crossfire roadster este propulsat de benzina de 3,2 l V6 de 218 CP si un cuplu suficient de 318 Nm. Multumita potentei motorului, roadsterul urca prima 100 km/h in 6,5 sec si poate rula chiar cu 242 km/h! Daca este sa fim obiectivi, nimic surprinzator, pentru un automobil ce imprumuta platforma fostului SLK, aclamat la scena deschisa de toata lumea. Pe fata avem jante de 18 inch, iar pe spate 19, cu anvelope Continental Sport Contact 2 cu specificatie W, adica sunt garantate pana la 270 km/h! Nici o surpriza la condus, fiind asa cum te astepti. Daca ai cutie manuala poti „mesteca” cu placere vitezele si sa te misti cu agilitate.
Roadsterul este rafinat, se descurca admirabil in curbe oferind placere si poti forta destul de mult, pentru ca ai ESP in standard. Pe linii drepte se duce tare si confortabil, fiind doar putin zgomotos, dar asa ii sta bine unui roadster. Franeaza eficient multumita – in primul rand – discurilor ventilate de frana pe cele 4 roti. Cutia automata – cu comanda manuala AutoStick – nu este rea, dar nu o recomandam. De ce? Nu ofera aceeasi senzatie de masina sportiva si costa si vreo 1.200 euro in plus.
Apropo de electronica la bord, asa cum era de asteptat, Crossfire roadster este bine dotat, de la comanda spoilerului (iese la 100 km/h pentru o forta aerodinamica de apasare pe puntea spate; se retrage sub 60 km/h, dar poate fi comandat si manual) si pana la sistemul audio Infinity Modulus de 240 Watt, Brake Assist si TCS. Pentru pana avem binecunoscutul Tirefit care rezolva problema cu un minicompresor si o solutie ce acopera pana. S-a preferat aceasta solutie plecand de la statistica penelor pe acest gen de masini, care indica o pana la circa 150.000 de km.
Noul roadster este o masina pe cinste, iar look-ul nu are nici un corespondent in segment. Fiind bine dotat pe dedesubt, Chrysler afirma ca intra in concurenta cu Nissan 350 Z Convertible, Honda S 2000, Alfa Romeo GTV Spider – total de acord – dar si cu Audi TT, BMW Z4 si chiar Porsche Boxter! Evident, noul Merc SLK nu este pomenit.
Chiar daca este mai greu de acceptat viziunea lui Chrysler asupra concurentei, clientul acestui segment ar putea sa accepte Crossfire roadster foarte bine, plecand de la look-ul fascinant. Numai ca daca te prezinti sa si cumperi ai o surpriza nu foarte placuta. In varianta cutie manuala, roadsterul pleaca de la 33.892 euro, un pret putin cam piperat in raport cu cei pe care vrea sa-i invinga.
Ca sa va faceti o idee, avem un pret comparabil al limuzinei Chrysler 300C. Pozitionarea de pret a roadsterului este usor bizara daca ne gandim la pretul excelent pentru 300C. In aceste conditii este de asteptat un succes limitat al lui Crossfire roadster si este chiar pacat!
Autoshow