Exact asta le mai lipsea „baietilor mari” interesati de jucarii performante. O noua generatie Corvette, mai performanta si mai rapitoare decat precedentele. C6 si-a facut debutul oficial la NAIAS si intrarea in liga exclusivista a supercar-urilor. SmokinÂ’!
Cand vine vorba despre icon-uri americane motorizate, putini sunt cei care nu se gandesc la Dodge Viper, Ford Mustang sau Chevrolet Corvette. Nu atat din cauza performantelor, cat din respect pentru generatiile de modele care s-au succedat de-a lungul istoriei. Versiunea coupe, prima dezvaluita, va fi urmata pana la jumatatea acestui an si de varianta cabrio, productia urmand a incepe in toamna. Estetic vobind, C6 este un Corvette din toate punctele de vedere. Sau aproape toate. La o privire mai atenta asupra partii frontale, nu poti sa nu remarci ca ceva s-a schimbat. Nu, nu este vorba despre forma proiectoarelor, liniile fantei de aerisire sau nervurile capotei (care, intre noi fie vorba, seamana destul de mult cu cele ale Viper-ului).
Pentru prima data din 1962, Corvette C6 nu mai dispune de faruri escamotabile, acestea fiind acum inglobate in caroserie. Masura va atrage, mai mult ca sigur, proteste din partea „puristilor”, obisnuiti cu cebrele „pop-up headlights”, insa adoptarea acestei solutii asigura o iluminare optima a drumului. Mai ales ca farurile dispun de lampi cu Xenon, HID (High Intensity Discharge).
Din lateral, avem parte de aceleasi linii seducatoare, practic fara varsta. Linii ce pastreaza nealterata esenta primei generatii Corvette, nota sportiva fiind sugerata de catre orificiile oblice, situate in spatele puntii fata. Spatele ramane cea mai familiara „priveliste” a noului Corvette C6, singurele modificari fiind operate la nivelul stopurilor, acum cu LED-uri, si al gurilor de evacuare cromate, patru la numar, la fel de agresive ca intotdeauna.
Interiorul continua nota sportiva abordata la exterior, adaugand insa un plus de eleganta. Avem parte de aceleasi doua locuri „sculptate” adanc, separate de tunelul central masiv ce „musca” din partea superioara a plansei de bord, schimbator scurt si volan cu patru brate. Vitezometrul si turometrul, a carui zona rosie incepe la 6500 rpm, sunt strajuite pe ambele parti de cateva comenzi amplasate vertical, display-ul sistemului de navigatie fiind situat deasupra instalatiei audio. Ca materiale, se remarca tapiteria din piele, cele doua nuante ale interiorului si cateva insertii de aluminiu, vizibile la nivelul portierelor si schimbatorului.
Noul Corvette C6 dispune de un propulsor V8 de 6 litri amplasat frontal, tractiunea fiind pe puntea spate. Iar pentru a nu obosi incercand sa tinem minte valorile esentiale ale acestui motor, inginerii Chevrolet au reusit obtinerea a 400 CP si 400 lb.-ft. (544 Nm). Puterea este redata suprafetei de rulare printr-una dintre cele trei transmisii disponibile: automata in 4 rapoarte Hydra-Matic, manuala cu 6 trepte Tremec si una manuala, tot cu 6 viteze, disponibila in colaborare cu pachetul sport Z51 (continuatorul precedentului Corvette Z06).
Sasiul, radical upgradat, se caracterizeaza prin podeaua compozita, transmisia montata in spate si structura din aluminiu a cockpit-ului. Pe langa anvelopele run-flat EMT, C6 dispune de suspensii independente, care ofera trei setari ale duritatii: Standard, Magnetic Selective Ride Control si Performance Package.