La Geneva, BMW a prezentat conceptul CS1, care, neoficial, a dezvaluit deja publicului silueta viitoarei serii 1. Cotata la un pret de catalog de minim 25.000 de euro, seria 1 va fi, din 2004, un contracandidat serios pentru VW Golf si Ford Focus.
Perpetuand jocul abil dintre suprafetele concave si convexe, CS1 persevereaza in schimbarea radicala a stilului traditional, resimtita pentru prima data la X-coupe, concept prezentat la Detroit in 2001. In timp ce, datorita vanzarilor „multumitoare”, Audi a decis sa nu isi inlocuiasca modelul A2, BMW persista si prezinta la Geneva o idee despre viitoarea serie 1.
Fara, insa, a se speria de controversele care au afectat cele mai recente modele teutone (Z9, Coupe X si seria 7), designul marcii continua sa surprinda publicul. Si nu este deloc deplasat sa afirmam ca asistam la un nou curent stilistic in designul traditional al casei germane. Socul cel mare s-a produs la Salonul Auto de la Detroit din anul 2001, atunci cand conceptul X coupe, prin liniile colturoase si asimetrice, a pus pe jar intreaga suflare auto fidela marcii.
Noua tendinta pune un mai mare accent pe garda la sol, situata cat mai jos, aproape de limita imposibilului. Totodata, stilistii germani se axeaza acum si pe un plus de agresivitate vizuala, pronuntata mai ales prin liniile musculoase, mai pline de caracter si de personalitate. Normal, ca la orice schimbare exista pareri pro si contra… Conservatorii se indoiesc de eficacitatea perioadei de tranzitie prin care trece designul BMW, in timp ce optimistii au si botezat viitoarea serie 1 „micile bombe din Munchen”.
Nu putine au fost vocile care blamau profunda transformare genetica remarcata la ultima berlina, model care evoca perfect indrazneala stilistica a casei teutone.
Inutil sa mai amintim ca noua serie 1 se va adresa mai ales clientelei tinere si cu sange fierbinte, o ratiune care a stat, de asemenea, la baza desenarii Fiat-ului coupe si a Alfei 145. Prezent de un deceniu la conducerea centrului de design BMW, Christopher Edward Bangle s-a implicat major in noul proiect, contributia sa fiind radicala.
Afisand destul de clar originile sale, conceptul CS1 surprinde prin decuparea ingenioasa a blocului optic fata, care parca se prelinge in continuarea capotei. Consola fata este aproape inexistenta. Se simt influentele provenite de la conceptul X coupe, in special la decupajul blocului optic spate, care este total diferit de traditia modelelor de serie BMW.
Prin ansamblul compus din blocul optic circular de dimensiuni reduse, comun cu cel al lui X coupe, precum si calandrul cizelat in forma de nas, CS1 denota o eleganta mai pronuntata decat modelele de serie actuale. Stilul transant este temperat prin liniile de contur, o idee mai fandosita, dar care subliniaza perfect tenta de virilitate si de sportivitate. Calitati care, cu siguranta, vor fi mai ales pe placul clientelei feminine…
Privita din profil, caroseria denota o fluiditate a designului care „imbraca” habitaclul construit din elemente usoare. Totusi, originalitatea lui CS1 rezida in amenajarea interiorului… Cadranul kilometrajului si turometrul sunt plasate direct pe coloana de directie, la fel ca la bolizii pe doua roti, si orientate spre sofer. Consola centrala este invelita in neopren, material care se regaseste pe bratele portierelor si spatarele scaunelor.
Mai mult, CS1 dispune de patru locuri bine desenate si, credem, deosebit de comode, calitate datorata mai ales tunelului transmisiei bine inserat in puntea spate.
Cautarile estetice sunt resimtite pana sub capota, acolo unde se regaseste un melanj carbon-fibra de sticla pe elementele calde (esapament si blocul motor) si textila flexibila pe dispozitivele reci (filtru de aer si sistem de racire).
Prin motorizarea asigurata de un 1.8 litri Valvetronic care dezvolta 115 CP, care si-a facut debutul pe seria 3 compact, CS1 respecta traditia boema a propulsorului situat in pozitie longitudinala. Jantele de 18 inci ascund un performant sistem de franare de 335 mm pe fata si 330 mm pe spate, cu sase si patru pistonase.
Levierul cutiei de viteze este adaugat unei cutii automate SMG cu comanda secventiala. Sistemul IDrive, provenit de la seria 7, concentreaza mai multe comenzi, printre care comunicatie, functiuni multimedia si reglaje de confort.
Sursa: www.autoshow.ro