Pana la Brasov, Oradea, Constanta sau Timisoara calatoria se va „scurta”, cu minute sau ore.
CFR anunta ca incepand din 11 decembrie 2011, in vederea alinierii transportului feroviar de calatori la normele legislatiei europene, denumirile de Accelerat, Personal si Rapid vor disparea.
Trenurile de calatori vor fi structurate in trei categorii: Intercity(IC), InterRegio(IR) si Regio(R).
In noul plan de mers 2011/2012, acestea vor circula, atat in trafic international (70 trenuri internationale – 40 InterRegio, 4 Intercity si 26 Regio), cat si in trafic local (1.336 de trenuri – 28 Intercity, 198 InterRegio si 1.110 Regio).
Alta noutate in mersul trenurilor 2011-2012 este practicarea unui tarif intermediar pentru trenurile de tip InterRegio, intre tariful celor doua ranguri de tren Accelerat si Rapid (cu cca 22% mai putin decat la Rapid si cu cca 12% mai mare decat cel de la Accelerat).
Prin tariful de InterRegio aplicat, abonamentele emise la trenul Rapid vor scadea cu o suma intre 40 lei/abonament si 140 lei/abonament, iar cele de la trenul Accelerat vor creste in medie cu 10 lei/abonament.
Se va introduce un „Procent de fidelitate”, care va mentine un tarif convenabil la calatoria cu mai multe trenuri apartinand CFR Calatori, astfel: reduceri de 10% pentru doua trenuri, 15% pentru trei trenuri, 20% pentru patru trenuri, procentele fiind aplicate la biletele intregi adult si 50% reducere la copii.
In afara de cele existente, se vor realiza noi legaturi directe cu trenuri InterRegio, intre: Bucuresti – Bistrita, Bucuresti – Targu Mures, Bucuresti – Sibiu, Craiova – Brasov, Brasov – Sibiu, Bucuresti – Timisoara, Satu Mare – Constanta, Constanta – Brasov.