In ultima vreme, Fiat se lauda cu noua Albea, de fapt cu faceliftul atat de necesar unui produs de volum care exista pe piata de mai multi ani. Desi are un pret CIP de pornire de 6.969 de euro, Albea surprinde, inca de la exterior, printr-o finisare deosebita. Faceliftul aduce aici faruri, o grila frontala cu un design nou si bare de protectie de culoarea caroseriei. Noua linie a partii frontale este mult mai reusita decat cea de dinainte de facelift si creeaza o impresie de masivitate binevenita la un model din acest segment. Am fost placut surprins de redesenarea completa a bordului. A disparut mult din aerul de produs ieftin care se adreseaza celor ce vor patru roti. Este de apreciat efortul italienilor de a integra sistemul audio in consola centrala, fapt care cenzureaza posibila tentatie a unora de a-si insusi lucruri ce nu le apartin. Albea este echipata pentru moment cu noul propulsor pe benzina de 1,4 litri, care dezvolta 77 CP la 6.000 rpm si un cuplu maxim de 115 Nm la 3.000 rpm. Marea surpriza a reprezentat-o pentru mine consumul, de doar 7,1 litri, in medie, la 100 km, in conditii de exploatare balcanica: cinci persoane in masina, portabajul plin, aer conditionat si viteza maxima admisa pe autostrada.
De ce o masina care te pune pe ganduri? Pentru ca nu gasesti nimic care sa te deranjere cu adevarat la ea, asa incat ai timp sa te gandesti la problemele tale – in cazul in care le ai. O tinuta de drum corecta, care, la primul semn de agresivitate, iti aduce aminte ca nu este cazul sa faci pe eroul. Si o nota de 9 plus pentru cutia de viteze.
Citeste mai mult in ProMotor