La Salonul Auto de la Geneva, Subaru a adus in fata publicului un concept decapotabil botezat B9SC. Bazat pe tehnologia modelelor hibride, decapotabila lui Subaru ne da cateva indicii despre viitorul marcii japoneze.
La prima vedere, conceptul Subaru este un roadster versatil. Dar japonezii de la Subaru nu fac niciodata lucrurile la intamplare. Pentru ca poarta marca Subaru, modelul B9SC nu putea sa se dezica de traditia marcii si anume tractiunea integrala. Astfel, ca toate modelele produse de Subaru si roadsterul concept B9SC foloseste tractiunea AWD (all wheel drive).
B9SC este o masina pentru sofer dar care respecta cu strictete normele de poluare ale viitorului. Subaru a dorit o masina care sa produca emotie dar sa fie si comuniune cu Mama Natura. Astfel pe langa motorul clasic pe benzina boxer de doi litri, conceptul Subaru este animat si de un propulsor electric SSHEV (Sequential Series Hybrid EV). Lasand la o parte tehnologia, aspectul exterior al modelului Subaru este plin de linii inspirate din aviatie.
De fapt, constructorul a subliniat de la bun inceput ca conceptul B9SC doreste sa aduca aminte de istoria aviatica a grupului industrial din care face parte si marca Subaru. In 1958, Fuji Heavy Industries (FHI) a produs primul avion cu reactie de antrenament japonez. Avionul avea indicativul T1. In designul roadsterului, linile inspriate din aviatie se regasesc la tot pasul. Plansa de bord are forma unei aripi de avion in timp ce volanul aminteste de mansa unui avion comercial.
Revenind la zona de tehnologie, cuplul de propulsoare, cel hibrid si cel termic ofera performante de top roadsterului Subaru. Motorul electric ofera un cuplu motor sufiecient de mare iar la 80 km/h, motorul termic preia controlul continuand accelerarea. Motorul electric foloseste un acumulator Lamilion pentru alimentare. Acest tip de baterie mangan-litiu-ion are o durata de viata mai mare si poate stoca mai multa energie decat clasicele baterii nickel-hidrogen.
Pe langa complexul sistem de propulsie, Subaru B9SC este burdusit de tehnologie. Radare montate in fata si in spate permit mentinerea distantei fata de masinile de trafic. Doua camere video CCD montate in rama parbrizului sunt folosite la sistemul ADA (Active Driving Assist) pentru a monitoriza traficul. Mai mult, masina este dotata cu un sistem Bluetooth pentru monitorizarea telemetriei. Sistemul a fost dezvoltat in asociere cu Ericsson si permite verificarea principalelor caracteristici de la distanta.
Autoshow