Cele 68 de linii preorașenești ale RATB au fost desființate
Astfel, incepand cu data de 08.07.2005, liniile R.A.T.B. 146, 147, 164, 167, 171, 200, 203, 204, 214, 243, 245, 254, 275, 302, 306, 307, 346, 401, 408, 409, 411, 412, 415, 417, 418, 419, 426, 428, 430, 432, 438, 439, 443, 444, 445, 446, 447, 450, 452, 454, 456, 461, 466, 470, 471, 473 si 475 se desfiinteaza.
Fluxurile de calatori vor fi preluate de noii operatori de transport care vor circula pe aceste linii.
Posesorii de abonamente cumparate pentru aceste linii pot opta pentru una din urmatoarele doua variante: – pot calatorii cu aceste abonamente in Bucuresti, pe orice mijloc de transport R.A.T.B. pana la data de 31.08.2005; – se pot adresa centrelor de abonamente R.A.T.B. pentru a li se returna contravaloarea calatoriilor neefectuate (incepand cu 08.07.2005 pana la data expirarii abonamentelor).
Incepand cu data de 09.07.2005 se desfiinteaza si liiniile 155 si 303.
Urmare atribuirii prin licitatie a licentelor de executie traseu unor operatori privati de transport public, incepind cu data 11.07.2005 liniile 410 si 451 se desfiinteaza.
Posesorii de abonamente cumparate pentru aceste linii pot opta pentru una din urmatoarele doua variante:
-pot calatori cu aceste abonamente in Bucuresti, pe orice mijloc de transport RATB pina la data de 31.08.2005.
-se pot adresa centrelor de abonamente RATB pentru a li se returna contravaloarea calatoriilor neefectuate (incepind cu 11.07.2005 pina la data expirarii abonamentelor).
Urmare atribuirii prin licitatie a licentelor de executie traseu unor operatori privati de transport public, incepand cu data de 12.07.2005 liniile 144, 152, 153, 154, 244, 252, 407, 416, 421, 448, 458, 459 si 460 se desfiinteaza.
Urmare atribuirii prin licitatie a licentelor de executie traseu unor operatori privati de transport public, incepand cu data de 16.07.2005 liniile 165 si 449 se desfiinteaza.
Posesorii de abonamente cumparate pentru aceste linii pot opta pentru una din urmatoarele doua variante:
-pot calatori cu aceste abonamente in Bucuresti, pe orice mijloc de transport RATB pana la data de 31.08.2005.
-se pot adresa centrelor de abonamente RATB pentru a li se returna contravaloarea calatoriilor neefectuate (incepand cu 12.07.2005 pana la data expirarii abonamentelor).
Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB)
Autoritațile locale din județul Ilfov reclama faptul ca, în ciuda efectelor pe care desființarea liniilor preorașenești le are asupra ilfovenilor, ele nu au fost consultate și nici macar informate din timp cu privire la hotarârea luata de municipalitate.
Desființarea liniilor preorașenești este o decizie mai veche a Primariei Capitalei, ce a fost argumentata, în octombrie anul trecut, prin faptul ca Bucureștiul „nu mai poate acoperi singur costurile de exploatare a mijloacelor de transport în comun”, în condițiile în care majoritatea beneficiarilor proveneau din localitați din Ilfov. „Este o decizie normala și legala. Mijloacele de transport ale RATB nu au voie sa circule, potrivit legii, în afara graniței administrative a orașului”, spunea primarul general de la acea vreme, Traian Basescu.
Astfel, prin Hotarârea 202/2004 a Consiliului General al Municipiului București, liniile preorașenești au fost desființate și urmau a fi înlocuite cu mijloace de transport în regim maxi-taxi, în urma unei licitații organizate de Autoritatea Rutiera Româna. Firmele care au cîștigat licitațiile circula – potrivit hotarîrii – pe traseele preorașenești, însa numai pîna la capetele de linie pe care mijloacele de transport RATB le au la intrarea în Capitala.
O data cu desființarea liniilor preorașenești, 180 de autobuze au fost redistribuite în București, diminundu-se timpul de așteptare pe unele trasee.
Reprezentanții Consiliului Județean Ilfov au susținut, marți, într-un comunicat remis presei, ca decizia municipalitații privind desființarea liniilor preprașenești aduce mari deservicii locuitorilor din Ilfov.
„Mulți dintre locuitorii localitaților limitrofe Bucureștiului s-au trezit în imposibilitatea de a mai utiliza serviciile oferite de operatorii privați de transport public, costurile unui bilet fiind mai mari decât cele percepute de RATB”, a declarat, marți, pentru MEDIAFAX, Laurian Badulescu, președintele Consiliului Județean Ilfov.
Badulescu a afirmat ca afectați de decizia municipalitații sunt aproape 50.000 de locuitori ai județului, care fac naveta catre București pentru a ajunge la munca. El a precizat ca, prin introducerea operatorilor privați, costurile de transport pe care un localnic este nevoit sa le suporte s-au dublat.
„Nici Consiliul Județean Ilfov, nici consiliile locale din județul nostru nu au fost înștiințate referitor la aceasta decizie, ci au fost puse în fața unui fapt împlinit. Decizia de stopare a acestei activitați este fara precedent și afecteaza peste 50.000 de cetațeni care fac zilnic naveta spre București și retur. Nemulțumirea creata în rândul cetațenilor județului Ilfov este justificata, mai ales ca aceștia sunt practic obligați sa plateasca de doua ori mai mult pentru a ajunge în București”, a mai spus Badulescu. Reprezentantul Consiliului Județean contesta inclusiv modul în care au fost adjudecate liniile de transport în comun de catre unele firme de maxi-taxi.
„Este anormal ca licitația sa fie facuta fara consultarea macar a instituțiilor din județ, ignorând necesitațile cetațenilor, precum și normele elementare de respect fața de aceștia”, a mai afirmat președintele Consiliului Județean Ilfov.
Mediafax