Ceasuri de prima manaÂ…

21 03. 2005, 09:46
În paginile unor reviste prestigioase (Newsweek, Time sau The Economist) se duce veșnica batalie a reclamelor la ceasurile de lux. Și nu oricum... Cei care le promoveaza sunt personalitați precum Brad Pitt, regizorul Francis Ford Coppola ori Pierce Brosnan. Adica staruri de

În paginile unor reviste prestigioase (Newsweek, Time sau The Economist) se duce veșnica batalie a reclamelor la ceasurile de lux. Și nu oricum… Cei care le promoveaza sunt personalitați precum Brad Pitt, regizorul Francis Ford Coppola ori Pierce Brosnan. Adica staruri de prima mana.

Piața ceasurilor de mana e una dintre cele mai puternic segmentate, și asta din simplul motiv ca (dincolo de faptul ca ele se vand în colecții separate destinate barbaților, respectiv femeilor), prețurile variaza de la cateva zeci la cateva milioane de dolari. Între un Swatch obișnuit (în jur de 50 de dolari) și un Jaeger-LeCoultre de 45.000 de dolari e o diferența ca de la cer la pamant…

Marii advertiseri din domeniu (celebrii manufacturieri elvețieni) se concentreaza în general pe segmentul cel mai profitabil, adica gamele de ceasuri de mana care se vand cu prețuri variind între 1.500 și 5.000 de dolari. Iar pentru a atrage clienți dispuși sa plateasca asemenea sume, destul de piperate, imaginea unui superstar e o alegere potrivita. Nu e numai cazul produselor de lux; în SUA, de exemplu, în jur de 10% din cheltuielile totale de advertising sunt alocate annual campaniilor care folosesc imaginea unor celebritați. E drept ca sunt mai rare, dar contractele pentru actori, sportivi sau modele de top ajung ușor la sume de ordinul milioanelor de dolari.

Oficial, cel mai scump ceas din lume este un ceas Patek Philippe de aur din 1933, vandut la licitație în 1999 cu 11 milioane de dolari.

Aflați care sunt cele mai scumpe ceasuri și de ce au ales vedetele acest domeniu, numai din