La început era studentă la ASE, dar a înțeles repede că sistemul educațional din România nu i se potrivește. După ce a studiat la Veneția și New York, unde a refuzat și un job la celebra casă de modă Valentino, Mădălina Pascu s-a întors în țară unde face sute de mii de euro învățându-i vânzări pe angajații din companii. Cât de buni vânzători sunt românii?
Mădălina Pascu este cea care coordonează activitățile Salestrust.eu în România, filiala locală a unei companii din Marea Britanie, organizație care certifică profesional oamenii de vânzări, denumită Institute of Sales and Marketing Management (ISMM). A adus programul în România anul trecut – „de regulă cererea vine din partea companiilor dintr-o anumită zonă sau din inițiativa unui prestator de servicii cum suntem noi” – și recunoaște că alte certificări au ajuns mai devreme, cum ar fi cele pentru audit, marketing, contabilitate sau din domeniul financiar-bancar.
„Te duci acolo, vezi cât de mult se muncește și vezi lucrurile mai închegate. Acolo, dacă greșești de trei ori, un mail, un raport greșit și o eroare gramaticală – ești concediat„, spune tânăra de 32 de ani. A refuzat o ofertă de salariu de 7.000 de dolari la New York după terminarea intenshipului și a revenit în România.
„Firmele consideră că aceste programe au ca scop cunoașterea produselor și nu formarea stabilă a angajaților. E o problemă în toate piețele logica «Cu cât cunoști produsul mai bine, cu atât îl vinzi mai bine». Fals„, spune Pascu. O cercertare statistică a Salestrust.eu arată că majoritatea românilor cred că oamenii de vânzări buni sunt nativi și nu construiți pe parcursul vieții – „cei mai descurcăreți, sociabili și muncitori„. Fluctuația mare de personal se explică prin faptul că marea majoritatea a angajaților renunță nu numai la jobul respectiv, ci și la cariera în vânzări, pentru că ajung să înțeleagă că nu sunt făcuți pentru asta. „Un om ajunge întâmplător în vânzări.
Citește mai multe detalii despre jobul unde angajații nu rezistă mai mult de un an, pe businessmagazin.ro