Ce star va depăși recordul stabilit de George Clooney cu brandul de tequila de 1 miliard de dolari
Multe vedete de la Hollywood, pornind de la Dwayne „The Rock” Johnson și Kate Hudson la Conor McGregor aspiră la un succes precum cel pe care l-a avut actorul George Clooney cu brandul său de tequila, pe care l-a vândut pentru 1 miliard de dolari. Însă drumul până acolo nu este presărat cu petale de trandafiri roz și valoarea unui brand vine dintr-un angajament real pentru afacere, căci “dacă nu depui efort, nu vezi rezultatele”, după cum spun patronii de business-uri de succes.
George Clooney a dat startul, dar a preferat să nu stea în lumina reflectoarelor
În 2017, George Clooney a făcut mare vâlvă când și-a vândut brandul de tequila, Casamigos, pe care îl înființase cu doar patru ani înainte, unui conglomerat internațional de băuturi alcoolice. Era printre puținele vedete care au îmbrățișat această opțiune de business, dar și printre cele mai potente financiar, iar afacerea a valorat, la momentul respectiv, un miliard de dolari, dintre care 700 de milioane au fost plătite de cumpărător, iar 300 de milioane a fost suma încasărilor viitoare de pe urma afacerii.
Aproape de reușita lui Clooney pare că ar fi Aviation Gin, un business din care actorul Ryan Reynolds deține un procent parte confidențial și care, în august 2020, a fost vândut companiei Diageo, cu un potențial de încasări de 610 milioane de dolari în zece ani.
În 2021, toate vedetele par să dețină un brand de băuturi alcoolice, dar aceste mărci reprezintă numai 5% din vânzările anuale de pe piață, care se ridică la 29 de miliarde de dolari. Nu toate numele de la Hollywood au noroc în afacerile cu alcool, iar brandurile care au vânzări foarte mari nu au neapărat o celebritate ca partener, potrivit The Hollywood Reporter.
Chiar și Clooney a preferat să nu iasă în față atunci când a venit vorba de afacerea sa cu tequila. Prietenul său și cofondatorul brandului, Rande Gerber, a fost cel care s-a ocupat cel mai mult de afacere. Gerber știa foarte bine cum stau lucrurile cu viața de noapte încă de prin anii ‘90. “Casamigos a fost înființat de cei ce consumă băutura. Nu este un brand de vedetă. Noi l-am creat, noi il deținem, noi îl consumăm, noi conducem compania și trăim stilul acesta de viață. Nici măcar nu a fost creat, inițial, pentru public”, a spus Gerber.
Dintr-un nume de Hollywood și o băutură alcoolică nu rezultă mereu o afacere de succes.
A crea următorul Casamigos nu înseamnă a alătura numele unei vedete unei băuturi alcoolice. Și Drake, și Justin Timberlake, și David Beckham au avut încercări, însă nu prea au avut succes.
CITEȘTE ȘI: George Clooney: “M-aș lua pe mine însumi pe o insulă pustie”
Foto: Profimedia Images