Ce spun userii Apropo despre concertul Madonnei!
De aseara pana astazi, in presa scrisa sau in cea online, s-au scris zeci, poate sute de articole legate de concertul Madonnei de la Bucuresti.
Apropo a vrut sa afle si punctul de vedere al unor fani adevarati ai Madonnei, care au avut ocazia s-o vada si in alte concerte din acest turneu, iar doi dintre ei au scris in maniera proprie parerea lor despre cele doua spectacole.
Daca nu ati fost la concert si vreti sa vedeti care au fost diferentele intre cele doua concerte, nu ratati ceea ce urmeaza!
Sunt opiniile sincere, de simpli spectatori la concert. Fara rigoare jurnalistica si fara pretentia de a detine adevarul absolut, caci pana la urma, chiar si felul in care traiesti un concert al Madonnei este o chestiune de gust.
Madonna, pe scena din Londra
Madonna la Londra vs Madonna la Bucuresti
Am fost la concertul Madonnei de la Londra in iulie. Ieri am “revazut” concertul la Bucuresti. Folosesc ghilimelele pentru ca am reusit sa vad doar o bucatica mica de scena, timp de 2 minute. Acelasi show incredibil, aceeasi atmosfera, aceiasi oameni doritori de spectacol ca la Londra.
Pe scena, nimic schimbat: momentul Michael identic, inclusiv cu strigatul “Long Live The King”, momentul cu “Come on Bucuresti, is that all u can?”, cu inlocuirea numelui orasului. Singura diferenta: momentul cu tiganii si cu discriminarea de care Madonna a auzit ca exista in Europa de Sud-Est. Momentul in sine a fost, spre surprinderea mea, la fel de putin gustat de londonezi ca si de bucuresteni. Sunt convinsa insa ca nu rasismul a fost determinant in cazul asta, ci faptul ca era total scos din context.
Confort la Londra, lesinuri la Bucuresti
Concertul din Londra a fost pe O2 Arena, o polivalenta de uriasa, de 20.000 de locuri pe scaune. Exista o mica portiune si pentru spectatorii care vor sa vada show-ul de la mai putin de 50 de metri, in jurul scenei. O2 Arena este gandita ca un mall cu magazine si restaurante de toate felurile. O2 Arena este luminata frumos, ornamentata si stralucitoare ca un soare. O2 Arena este aerisita atat de bine, incat, in ciuda faptului ca am sarit la propriu timp de 2 melodii, confortul termic al corpului meu s-a mentinut in cote normale.
O2 Arena este construita cu un asa de mare respect fata de spectatori si fata de banii pe care ei i-au platit pe bilet, incat si daca cel din fata mea se ridica in picioare sa aplaude sau sa danseze, eu inca puteam sa vad foarte bine. Am vazut englezi care au stat pe scaune tot concertul si au mancat si baut ce-si luau de la punctele de vanzare foarte usor accesibile, am vazut si altii care s-au suit pe scaune si au dansat entuziasti pe durata intregului concert. O2 Arena iti ofera show-ul pe care ti-l doresti, in conditiile in care iti doresti sa il vezi.
Bucurestiul a sacrificat un parc: parcul Izvor. Daca nu ma insel, este singurul parc mare al sectorului 5. Suntem convinsi ca efortul, din punct de vedere financiar, a meritat. Parcul Izvor nu a fost deloc protejat in fata a 60.000 de oameni care au venit la concert. Si s-a razbunat. A scos praf si ne-a inecat pana la lesin. Da, in jurul meu doua persoane au lesinat, dintre care una dintre ele a cazut din picioare de 2 ori, a doua oara fiind scoasa cu targa. Nu va inchipuit ca eram in fata scenei. Eram in Gazon A intr-adevar, dar in lateral, la 10 metri de scena secundara, care intra inspre public.
Parcul Izvor e o alegere nefericita pentru concerte si ce pacat ca cel mai tare show vazut la Bucuresti dupa 1991, anul Michael Jackson, a fost cel care sa ne convinga de asta. Parcul Izvor nu ne-a lasat pe cei 60.000 de oameni care am fost acolo sa vedem ce am vazut eu la Londra. Nu am vazut scena incredibil de ofertanta pentru artisti. Nu am vazut dansurile dracesti si perfect coregrafiate. Nu am vazut simetria perfecta dintre momente, simbolistica fiecarui scenariu.
Concertele Madonnei de la Bucuresti si de la Londra cred ca trebuie intelese ca produse desavarsite de marketing, care ating probleme sociale importante si care exceleaza prin profesionalism si prin intelegerea deplina a publicului caruia i se adreseaza. Acelasi show livrat ieri la Bucuresti in fata a 60.000 de oameni, a fascinat 3 serii a cate 20.000 de spectatori la Londra. Diferenta e ca la Londra m-am simtit ca o Lady vazand un show stralucitor, la Bucuresti ca o vita in staul, in fata unui show ratat.
de Cristina
Fanii au avut parte de conditii excelente la Londra
Long live The Queen
Praful…
E de la tara in care locuim. Imi iubesc sincer foarte mult tara, dar va spun ca 90% din problemele pe care lumea le acuza pe buna dreptate la acest concert au legatura cu organizatorii. Autorizatia de concert nu trebuia data in Parcul Izvor. Nu avem stadionul national inca? Nu-i nimic! Mergem la Becali sau adaptam alt stadion la cerinte.
Daca tot am facut concertul aici insa, organizatorii trebuiau sa faca o platforma pe care sa urce scena. Nu va imaginati ca staff-ul de concert al Madonnei o sa schimbe scena ridicand-o special pentru Romania. In 2 zile trebuie sa fie functionala la Sofia. In aceste conditii, totul trebuie standardizat. Alta problema: in parc nu trebuiau sa fie 60.000 de suflete. E prea mult.
Unde e amestecul Madonnei in toate astea? Am vazut-o pe Madonna si la Londra, pe O2 Arena – sala unde trebuia sa tina Michael concertele. Conditiile fac diferenta. Din pacate, astea sunt conditiile cu care defilam noi.
Vocea. Live-ul
Madonna nu canta live in concerte. Nu a cantat niciodata. Ea insasi spune lucrul asta.
Ea face un show. Isi pune viata ei pe scena – zice ea (mie mi se pare cam dramatic asa… dar cam despre asta e vorba). Daca vrei sa asculti o voce te duci la Mariah Carey.
Nu am vazut un concert dat de Mariah, dar sunt convins ca nu face showul pe care il face Madonna. Incearca si tu sa sari coarda 25 secunde timp in care incearca sa vorbesti (nu sa canti). Apoi incearca sa canti ceva. De ce te-ai astepta ca o persoana fara vreo voce incredibila sa poata? Stiind toate astea, de ce te-ai fi asteptat ca Madonna sa cante ca o soprana?
Melodiile
Pai nu e normal sa isi promoveze noul album? Toti artistii o fac. Faci album nou, pleci in turneu sa il promovezi. Deci e normal sa cante multe melodii noi nu cele pe care ascultam noi la club sau la VH1.
Nu e normal sa isi intinereasca publicul? Faci asta cantand melodii mixate in tendintele actuale. Taraful e Hot! Farell e Hot, Brit si Justin sunt Hot! Nu va e cunoscuta expresia “Madonna se reinventeaza mereu”? Atunci de ce mira reorchestrarea unor melodii vechi in melodii cu taraf si in ritmuri dance actuale?
Mesajele sociale
Femeia a sesizat niste tendinte in mentalul colectiv si le-a pus pe niste pereti de leduri. Daca s-ar transforma in curente populare, asa cum reuseste Madonna sa faca, n-ar fi chiar asa de rau. Nu m-a deranjat faza cu rasismul in estul Europei (a dat-o finut – cu manta, trebuie sa recunosc). Chiar suntem rasisti si facem discriminari.
Pe de alta parte, toata lumea are voie sa vina la concert: si persoanele din nordul tarii, si persoanele care miros a transpriratie si ceapa, si persoanele de nationalitate romana dar de alta etnie, si homosexualii.
Mie mi-a placut pentru ca nu ma asteptam sa cante ca o privighetoare, pentru ca am avut locuri bune, pentru ca mi s-a parut un show ca la carte. Tot ce HOT sau ce va fi HOT este in show-ul Madonnei. Mi-a placut pentru ca m-a invatat marketing: plasare de produs, asociere, intinerire consumatori,etc.
Si pe mine m-au secat imbulzeala, praful, calcatul pe picioare, scena prea joasa, accesul in locatie, locurile de parcare, WC-urile. Am vazut la altii insa ca se poate fara astea si mi-am dat seama ca nu e vina Madonnei. Ea trebuie sa faca fitness, sa bea apa sfintita si sa nu manance carbohidrati. Restul e in sarcina celor care o inconjoara si a organizatorior locali.
In ei trebuie sa aruncam cu pietre. Ea a sarit, tipat, dansat si transpirat regulamentar. Nu ea a oprit traficul in mijocul orasului. Noi l-am oprit. Ea nu a a cerut asta. A cerut 500 de trandafiri si nu stiu ce matase pe pereti. Big deal.
de Mihnea
Concertele Madonnei, un amestec de muzica, miscare si culoare