Pentru a nu mai repeta pe viitor experiența dură trăită de România, ca în iarna lui 2012, autoritățile ar trebui să găsească soluții eficiente, dar mai ales în timp util.
Vezi aici imagini cu testele de deszăpezire
Specialiștii arată ca în loc de clorură de calciu putem folosi lichide ecologice, pe baza de glicerină sau sfeclă, care sunt eficiente și la -30 de grade Celsius.
Soluția făcută din sfeclă costă 2.300 de lei/tona, iar clorura de calciu este 2.000 de lei/tona.
Soluția pe bază de clorură de calciu nu topește zăpada la -15 grade Celsius și distruge asfaltul sau caroseriile masinilor.
În țările nordice, autoritățile deszăpezesc drumurile cu apă termală, curent electric sau prin încălzire.
Încălzirea unei autostrăzi, pe un kilometru, este de 60.000 de euro, iar pentru o iarnă se plătește suma de 14.000 de euro.
În România, un kilometru de deszăpezire costă „doar” 6.000 de euro.