De ani de zile designerii japonezi s-au contrazis din cauza
distantei intre pedalele de acceleratie si de frana, majoritatea
spunand ca sistemul actual nu este cel mai potrivit.
„Avem o un instinct natural sa infigem piciorul in pamant atunci
cand ne panicam” spune Masuyuki Baruse, inventatorul pedalei
unice.
Mereu cand au loc
accidente, producatorii auto declara greseala de pilotare. Dar
daca designul este cel cu problema?
Ideea lui Masuyuki este foarte simpla. Tinand
piciorul pe aceeasi pedala, cand vrei sa accelerezi faci o miscare
spre dreapta si cand vrei sa franezi apesi pedala.
Miscarea pare logica si se bazeaza pe un instinct natural iar
atunci cand franezi, piciorul automat pierde contactul cu
acceleratia.
In caz ca ati uitat,
Toyota a rechemat in fabrica peste 8,5 milioane de vehicule din
cauza unor probleme la pedala de acceleratie, unele ramanad
blocate, altele agatandu-se in presul de sub picioare.
De asemenea, in urma unor investigatii luna trecuta, peste 2.000
de automobile au fost raportate cum ca ar fi accelerat
neintentionat sau ca soferii au incurcat pedalele intre ele.
Inventatorul este multumit ca proiectul sau este aprobat si ca
peste 100 de automobile ruleaza deja cu pedala sa unica.
Pentru cei curiosi, transformarea acceleratie
si franei intr-o singura pedala poate costa pana la 1.200 de
dolari.
Cea mai fundamentala problema la acest design nu ar fi pretul,
ci timpul in care milioanele de soferi s-ar acomoda cu
un alt mod de conducere a automobilului.